@frederic stuurde je in de STPE het oppervlak afvlakking!
Hij heeft je geen stap gestuurd om het uit te vouwen, want ik herhaal het voor mij, dit stuk is niet uitvouwbaar, maar ik kan het mis hebben
@frederic stuurde je in de STPE het oppervlak afvlakking!
Hij heeft je geen stap gestuurd om het uit te vouwen, want ik herhaal het voor mij, dit stuk is niet uitvouwbaar, maar ik kan het mis hebben
Ja, maar ik wil een uitgevouwen plaatwerk ...
Het doel is om dit onderdeel naar de laser te sturen om te snijden en vervolgens te buigen... dus ik heb een echt uitgevouwen plaatwerk nodig...
In het slechtste geval verandert u het platte oppervlak in plaatstaal en vouwt u het vervolgens terug.
Sla voor de laser het oppervlak op in DXF.
Voor het vouwen, zoals het is, zou ik zeggen dat er 2 vouwen zijn, aan de andere kant moet je hun posities en oriëntaties vinden.
Ik begrijp niet waarom SW geen volume kan creëren uit deze oppervlakken? Het is niet erg complex, het is regelmatig met een constante dikte!! Nee echt, het verbaast me dat er geen oplossingen zijn?
En ja Frederic, dit is de echte PB...
Dus voor mij is dit onderdeel niet haalbaar onder Solidworks met de plaatwerkmodule sorry...
De kamer lijkt gebogen, ik raad een andere software aan, zoals Logopress.
Probeer anders om te zetten naar volume, dan naar stl en dan naar plaatwerk... Maar ik geloof er niet echt in...
dank je wel Bart,
Het is niet erg bemoedigend en vooral erg teleurstellend van SW...
@Bart ok het is niet haalbaar in plaatwerk in SolidWorks, maar is het wel haalbaar in plaatwerk met buigmachines.
Voor mijn cultuur zou ik graag willen begrijpen hoe we bij het vouwen de "rank" op hetzelfde moment doen als de vouw.
Het is niet meer buigen maar stampen, toch?
Bij voorbaat dank voor het antwoord
In de praktijk is dit mogelijk met sjablonen, buigen, buigen, enz...
Maar om het dan te modelleren, is het een beetje complexer.
De LOGOPRESS-software doet het denk ik. Het werkt naast Solidworks.
Alle software heeft zijn grenzen. In de plaatwerkindustrie van Solidworks ligt de limiet daar.
Ik vond het ook erg teleurstellend, omdat je van tijd tot tijd dit soort stukken tegenkomt die problemen veroorzaken. Maar in de meeste gevallen moet gezegd worden dat Solidworks een geweldig hulpmiddel is.
Sorry voor je, ik heb tenslotte niet de doordrenkte wetenschap, misschien vindt een ander lid de oplossing ...
Voor mij is het 2-laags
Voor de positie van het draaipunt zie afbeelding
Buigradius ongeveer 105 mm.
Je hoeft alleen maar het buiggereedschap onder de knie te krijgen en het onderdeel is gebogen.
PS: geen zorgen over het veranderen van het platte oppervlak in plaatwerk.
coyote
We waren dit onderdeel al thuis in de fabriek aan het maken, het is een plat lasersnijden met de identificatie van de buiggebieden (die ik in ongeveer vijftien gebieden had verdeeld), en daarna het buigen heel eenvoudig. Deze onderdelen hebben we onder uitvinder gemaakt.
Ja Fred, visueel heb je je kamer, maar is je uitgevouwen goed?
Rekt het materiaal goed uit? Ik ben er niet zo zeker van.
Maar goed gedaan!
Ik vind het moeilijk om naar je stuk te kijken, ik ga naar huis en bekijk het thuis in de warmte =)
Ik zal je binnen enkele minuten antwoorden vanavond;)
UITDAGING AANVAARD
@r.paulin dus het stuk is gemaakt als een keteltrechter, dus het kan zijn dat je moet proberen de "overgangsvouw" -functie te gebruiken met de hoge en dan de lage schets
OK Coyote, ik zal het proberen.
Dank je wel Bart voor je hulp...
Dank u ook fred
@ Fred heb je de lengtes voor en na het uitgevouwen gecontroleerd
Soms hebben we een verrassing
wij vinden dat tip top OK is
Maar in het beton zit het in een tas en niet de juiste
@+ ;-))
Aan de andere kant, Coyotte, denk ik dat het behoorlijk ingewikkeld zal zijn omdat ik de ondersteuning van andere onderdelen gebruik om deze te maken en ik denk dat het voor mij ingewikkeld zal zijn om een hoge en lage schets van dit onderdeel op een cirkelvormig lichaam te maken. (Ik weet niet of ik duidelijk ben daar ?!)
Ik plaats het stuk in zijn context in P.J