Pb op een ombouw van oppervlak naar plaatwerk

Nou, morgen probeer ik het nog een keer op een andere manier:

Ik ga beginnen met een plat plaatwerk (met het nikkelontwerp) en ik zal het buigen volgens generatoren, dus ik zal een stuk plaatwerk hebben dat alleen in buigen zal worden bewerkt.

Het moet makkelijker zijn

Nou, na een paar pogingen kwam ik tot dit resultaat.

Voor mij is het het beste wat je kunt hebben, Sw is niet geschikt voor dit soort onderdelen, althans niet voor degenen die plaatwerkmodules zijn.

Bekijk wat u met dit bestand kunt doen. Ik ben onder Sw2014

Voor de goede orde, ik heb mezelf in vooraanzicht gezet, ik heb ALLES wat ik zag omgezet in een schets en vervolgens heb ik een basis plaatwerk gemaakt.
Vervolgens heb ik mijn vouwen gemaakt op de schuine delen met een vrij grote radius. Het enige dat overblijft is het aanpassen van de inkepingen.

Aan de andere kant zijn er de gouden regels van Solidworks Sheet Metal Works om nooit te vergeten: "De randen van plaatwerkonderdelen zullen ALTIJD loodrecht op de bekledingen staan."

Daarom is het niet mogelijk om een plaatwerkonderdeel te maken met een goed ontwikkelde, schuine plaatwerkranden. Technisch gezien is het met een 5-assige laser heel goed mogelijk, maar Solidworks kan het niet aan.

Ik hoop dat de software in de toekomst in deze richting zal evolueren.

Ziezo, ik denk dat ik alles gezegd heb =)

SPC-110A-CU011-1_guide_joint_exterieur_gonflage.SLDPT

bedankt Bart voor je antwoord.

Van mijn kant ga ik een andere techniek proberen en ik zal u op de hoogte houden.

Bedankt

kom op, ik speel ook, maar het is de conversie van plaatwerk die ik niet kan doen....

SPC-110A-CU011-1_bossage.SLDPT

En ja Gérald, het is niet gemakkelijk om te !!

Ik probeer geen geschetste vouw te maken... Ik ben niet ver weg, maar ik ben er nog niet...

a.png

En ja Gérald, het is niet gemakkelijk om te !!

Ik probeer geen geschetste vouw te maken... Ik ben niet ver weg, maar ik ben er nog niet...

a.png

Het vordert langzaam...........

a.png

Dat is het @ R.Paulin

Ik ben begonnen met een gesloten schets, maar kan ook via een open schets

en kies ervoor om een veelhoek te nemen voor je krommingen

waardoor ik botten voor de schol kon hebben

Maak een 2e offsetschets om de hoek van de vlakken te creëren

Een oppervlak egaliseren / omgezet in plaatwerk en definieerde mijn buiglijnen

en na verhogingen (en in + deed ik de verhogingen omgekeerd ;-( ( maar het is niet erg belangrijk, het is alleen om het principe te laten zien) van materie voor het gebogen gezicht

Hier is het antwoord op je probleem ;-))

zie bijgevoegd bestand onder SW 2012

@+ ;-))

piece1_test_deplie.sldprt
1 like

Nou ik heb het gehaald, het is een beetje vergezocht, maar hey ik ben niet ver van de waarheid.

Ik heb het stuk in P.J. gezet.

Ik begon met een iets scheef geschetste vouw...

Dank u allen

a.png

Dank je wel GT22

Ik ben op zoek, heb je de mogelijkheid om me het onderdeel te sturen dat je hebt gemaakt? Ik heb alleen je twee schetsen, boven en onder

Ik heb het bestand het vorige   antwoord gepost

Het is onder SW 2012

Open je hebt het hele volledige bestand

zoals ik je in het antwoord vertelde

@+ ;-))

1 like

@ Gérald, heb je de bestanden geopend?

@+;-))

Als ik je bestand met SW2014 open, heb ik maar twee schetsen!!

Heb je het bijgewerkt in SW 2014?

Probeer het en als het niet werkt, vertel het me dan

En welke schets zie je die je me laat zien

@+;-))

dat is wat ik heb....

a.png

Ik ben opnieuw posten en heb net de test voor mij gedaan, het werkt

@+ ;-))

Zie bijgevoegd bestand

piece1_test_deplie.sldprt
2 likes

Ja, het werkt...

Ik kijk, bedankt

1 like

Zit je erin of met mijn nieuwsbestand ben ik blij 

en ik denk en blijf ervan overtuigd dat dit de beste oplossing is voor uw probleem

Bedankt

@+ ;-))

@gt22:

Het lukte me niet echt om er iets goeds uit te halen, maar het heeft me geholpen in mijn aanpak en ik heb gewoon de oplossing gevonden.

Ik deed alles in het oppervlak, het probleem zat in de afronding die niet dezelfde lg boog had aan de boven- en onderkant, wat betekent dat SW het niet wilde omzetten in een toleire.

Dus ik heb twee oppervlakken gesneden door een cilinder, dus de twee lengtes van bogen zijn identiek en SW stemt ermee in om te converitr in plaatwerk.

CQFD

Nogmaals bedankt

a.png

Je moet je rondingen in veelhoeken maken, je vermenigvuldigt het aantal gezichten dat je wilt

En zorg ervoor dat je randlijnen en dus je veelhoekige hoeken samenvallen

Dit is de enige voorwaarde voor het maken van een correcte ontvouwing

@+;-))