Nou, morgen probeer ik het nog een keer op een andere manier:
Ik ga beginnen met een plat plaatwerk (met het nikkelontwerp) en ik zal het buigen volgens generatoren, dus ik zal een stuk plaatwerk hebben dat alleen in buigen zal worden bewerkt.
Nou, na een paar pogingen kwam ik tot dit resultaat.
Voor mij is het het beste wat je kunt hebben, Sw is niet geschikt voor dit soort onderdelen, althans niet voor degenen die plaatwerkmodules zijn.
Bekijk wat u met dit bestand kunt doen. Ik ben onder Sw2014
Voor de goede orde, ik heb mezelf in vooraanzicht gezet, ik heb ALLES wat ik zag omgezet in een schets en vervolgens heb ik een basis plaatwerk gemaakt. Vervolgens heb ik mijn vouwen gemaakt op de schuine delen met een vrij grote radius. Het enige dat overblijft is het aanpassen van de inkepingen.
Aan de andere kant zijn er de gouden regels van Solidworks Sheet Metal Works om nooit te vergeten: "De randen van plaatwerkonderdelen zullen ALTIJD loodrecht op de bekledingen staan."
Daarom is het niet mogelijk om een plaatwerkonderdeel te maken met een goed ontwikkelde, schuine plaatwerkranden. Technisch gezien is het met een 5-assige laser heel goed mogelijk, maar Solidworks kan het niet aan.
Ik hoop dat de software in de toekomst in deze richting zal evolueren.
Ik ben begonnen met een gesloten schets, maar kan ook via een open schets
en kies ervoor om een veelhoek te nemen voor je krommingen
waardoor ik botten voor de schol kon hebben
Maak een 2e offsetschets om de hoek van de vlakken te creëren
Een oppervlak egaliseren / omgezet in plaatwerk en definieerde mijn buiglijnen
en na verhogingen (en in + deed ik de verhogingen omgekeerd ;-( ( maar het is niet erg belangrijk, het is alleen om het principe te laten zien) van materie voor het gebogen gezicht
Het lukte me niet echt om er iets goeds uit te halen, maar het heeft me geholpen in mijn aanpak en ik heb gewoon de oplossing gevonden.
Ik deed alles in het oppervlak, het probleem zat in de afronding die niet dezelfde lg boog had aan de boven- en onderkant, wat betekent dat SW het niet wilde omzetten in een toleire.
Dus ik heb twee oppervlakken gesneden door een cilinder, dus de twee lengtes van bogen zijn identiek en SW stemt ermee in om te converitr in plaatwerk.