Pb gebruik SW simulatie - buigen van 2 "gelaste" wanden

Hoi allemaal.

Ik leg mijn probleem uit over SW-simulatie.

Ter vereenvoudiging, ik heb 2 kamers in contact.

Verschillende materialen.

.

Bij een verticale belasting wil ik weten wat de doorbuiging van de A-assemblage is.

Hypothetisch gezien zijn de stukken perfect met elkaar in contact (vast).

Bij SW-simulatie heb ik eerst een multi-body model uitgevoerd.

Voor het contact tussen de componenten heb ik "massief" geselecteerd, ik krijg een pijl van 2,6 mm.

Dan voer ik de berekening uit in de modus "geen penetratie", ik krijg er 5. Mm?

In de 2-delige montagemodus dezelfde observatie.

Waarom dit verschil tussen de opties "solidariteit" en "geen penetratie"???

De verbrijzeling van materiaal 2 is te verwaarlozen.

Dank u allen

Hallo

In de modus zonder penetratie denk ik dat je "blokkades" moet toevoegen om realistisch te zijn, misschien gedraagt het verticale deel van kamer 1 zich anders.

Om een conceptverklaring te vinden, zet je jezelf op een sterke schaal in de resultaten en animeer je ze om het verschil te zien.

@+

3 likes

Hallo

In de "massieve" versie worden de contactvlakken als volledig versmolten beschouwd. Als je "geen penetratie" neemt, is het een contact maar de relatieve slip tussen de 2 oppervlakken is nog steeds mogelijk. Kortom, het is alsof je 2 vellen papier stapelt en lijm tussen de 2 doet of niet.

In het eerste geval is het dus alsof je een enkel dikker blok hebt (dus met meer traagheid) en is het logisch dat de doorbuiging minder belangrijk is.

3 likes

Chamade heeft het allemaal gezegd! ;) +1

En ja, om het beter te begrijpen, moet je doen zoals Coyote, tot het uiterste gaan om de reactie te zien

3 likes