In de PLC-manager gebruik ik de kanaaladresseringsformule CHAN_TYP + ":" + COM_VAL1 + "." + CHAN_ADDR" die zou moeten zijn:
Type kanaal (uit/in): Positie in het rek. Baannummer (bijvoorbeeld: I:2.05 of I.05)
Dus ik dubbelklikte op het onderdeel om de eigenschappen ervan te openen en configureerde het zoals te zien is in "capture1.png".
Ik heb ook de ref van de fabrikant geconfigureerd, zoals de "capture2.png", en mijn I/O gekoppeld aan de PLC in de manager...
In de "capture3.png" kun je het resultaat zien: het lijkt erop dat er een bug is, want in plaats van "O:2.0" (bijv. voor uitvoer 0 van kaart 2), krijg ik "0:2.", "1:2.", "2:2." enz.... Alsof het type spoor is vervangen door het spoornummer, en er geen spoornummer is ingevoerd...
Als je in onderhoud bent, probeer dan contact op te nemen met je dealer, want ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die kunnen reageren op zo'n probleem dat voor mij op een bug lijkt...
Hallo, ik had hetzelfde probleem toen ik mijn stuklijsten in oplopende volgorde wilde sorteren onder solidworks, de nummers 12542-00 en 12542-01 (bijvoorbeeld) Solidworks sorteerde ze in aflopende volgorde terwijl ik de volgorde opgaf die ik wilde. Ik heb er met Axemble over gesproken en blijkbaar komt het door het gebruik van streepjes en komma's. Ik kreeg te horen dat afgezien van het veranderen van de borden (ze vervangen door stippen bijvoorbeeld) mijn probleem zou oplossen, maar in mijn geval zou het betekenen dat ik een kolossale klus zou moeten klaren.
Ik hoop dat ik je heb geholpen. Vriendelijke groeten
Inderdaad, ik heb de vraag gesteld aan de technische ondersteuning axemble, ik wacht op hun feedback over dit onderwerp.
Wat de "interpunctie"-symbolen betreft, ben ik het niet die ze toevoegt, maar het is solidworks die deze opmaak aanbiedt, dus dat zou het probleem niet moeten zijn...
Aan de andere kant ben ik het met je eens op het punt dat er verbeteringen zouden moeten worden aangebracht zodat SWE gebruiksvriendelijker is om soms een kolossaal werk te voorkomen!
Ik heb een reactie gekregen van de technische ondersteuning:
in feite vereist de "automatische" opmaak van de kanalen met behulp van de formules nog steeds dat het veld "fysiek adres" van de fabrikantreferenties (I.0, Q.6....).
Zelfs bij het toewijzen van een TOR-invoer of -uitvoer aan een component, zal Solidworks zelf geen "I" of een "Q" (CHAN_TYP) invullen, en hetzelfde geldt voor positionering (0,1,2...15) CHAN_ADDR.