Krachtige desktop of laptop voor eDrawing

Goedemorgen, beste kameraad.

Hier heb ik in mijn agenda een vergadering om te bepalen welke nieuwe computer ze kopen voor de technische dienst. 

Objectieve merkcomputers met minimaal 3 jaar garantie

niet-belastend

EN: krachtig genoeg zonder een werkstation te zijn voor het gebruik van eDrawing zonder problemen te hebben met sacade bij het bekijken van 3D-modellen groter dan 5000 onderdelen.

Een gaming desktop-pc met catre video fx geeft betere resultaten dan een quadro voor eDrawing, allemaal voor de helft van de prijs van een werkstation.

Laptop hetzelfde (de MSI-reeks bijvoorbeeld) 

We observeren ook de mogelijkheid van tablet tactiel.

We weten dat je voor solidworks ram, ssd, 3Gh processor of meer en een pro videokaart nodig hebt..... Maar voor edrawing???? Wat is de beste configuratie?

Het is niet eenvoudig om de juiste configuratie voor eDrawing te vinden, vooral als je veel onderdelen in je assemblage hebt.

Wat we deden (in mijn oude bedrijf) was dat de oude werkplekken van het ontwerpbureau werden gerecycled voor de edrawing consultatieterminals voor de montage.

Ondanks alles zijn grote assemblages onder edrawing niet geweldig. Geef in plaats daarvan de voorkeur aan de visualisatie van kleinere subassemblages.

Een ander idee, als je 3DVIA hebt, kun je het beste je SolidWorks-assemblages converteren naar het 3DVIA-formaat. Met de (gratis) speler op uw montageklemmen kunt u met ongemakkelijk gemak zeer grote assemblages visualiseren.

2 likes

Het probleem dat zich voordoet is dat de bestanden alleen door eDrawing worden gezien omdat er easm zijn maar ook native solidworks. 

Tenzij de kijker 3 dvia kan ook zien de sldasm blijf ik op eDrawing

bekijk deze edrawing pro-video op iPad

https://youtu.be/7Y0_qsh3uzU

@gt22, goede demonstratie nu het nog steeds op een kleine vergadering is.

Dus ik blijf in het ongewisse over deze vraag.

wat heeft eDrawing echt nodig om te draaien, een pro-kaart of een gamer-videokaart, veel RAM? Een grote processor?

Ik kan rechts en links kijken, niets is erg openhartig

1 like

Zie deze link

http://forum.hardware.fr/hfr/Hardware/conseilsachats/microsoft-surface-cao-sujet_990834_1.htm

het beveelt geen tablets aan voor 3D-gebruik

Onder andere de Surface Pro en toch heeft hij een goed geheugen en een goede Proc

Ik denk dat het voor Ipad Pro hetzelfde is, aangezien de proc + licht is, evenals het ingebouwde geheugen

De laptop moet dus de juiste walkthrough zijn in waar voor je geld

Het liefst een Pro PC met een Pro kaart ;-)

@gt22 nou, ik weet niet of voor het tekenen van een pro-kaart echt nodig is

er is niets om het in het kort te rechtvaardigen

We hebben betere resultaten met een gaming pc dan met een mobiel werkstation

nu voor het processorbeheer van de iPad moet je weten dat het beheer echt anders is, vooral in graphics of een Apple proc heeft 2gh heeft betere resultaten dan een 3gh op pc 

Je hebt het toch over 5000 onderdelen zonder sacade in een assemblage

dus afgezien van een pro- of gecertificeerde  kaart zie ik niet

neem contact op met een SW-dealer  

en stel hen de juiste vragen over uw werkelijke behoefte

en indien nodig gevraagd om een test te doen

met leentablet of huur

om meer te weten te komen over de mogelijkheden van deze nieuwe tools

die volgens mijn onderzoek nog niet optimaal zijn om met EADS logs te werken

@+

De informatie die destijds werd ontvangen, was afkomstig van cadware, maar het blijft onduidelijk en verwijst naar de solidworks-configuraties

Ik heb de indruk dat er een verschil in gebruik is tussen de Pro-versie en de eenvoudige viewer. 

Ik ga ook dit serververhaal zien omdat we in een pdm-server in Rusland zijn gevestigd!!

Het samenwerkingseffect zou dus niet moeten helpen

1 like

@ Gerald 

vraag kan dom zijn?

Hoeveel computers moet er worden voorzien?

Is het mogelijk om te denken dat een pro of server vast station de bijbel is?

(kopie van de Russische scheiding) stipt bijgewerkt

en die via de lezers, d.w.z. tablet of laptop, de controle over de genoemde server of station overnemen

via een log zoals teamviewer, VNC of andere (zoek maar eens op het net via onze gemeenschappelijke vriend)

Dit zou het station zijn dat werkt via de besturing van laptops of tablets en waarmee u het scherm van het Pro vaste station kunt bekijken

om recheflir te zijn ;-)

@gt22, 

We hadden een vergadering over het onderwerp en ik werd geïnformeerd over de referentie van de gebruikte kaarten.... een quadro K600.... het basismodel dat boven de 30 stuks begint te pixeleren (ik heb er een, dus ik weet het)

Het onderwerp werd slecht aangepakt omdat de machines op zichzelf grafisch al erg zwak zijn. Ik zit tussen 2 collega's, een computerwetenschapper die de portemonnee heeft, en de DT die alleen over een gamerkaart praat (een K600 vergelijken met een gt 980) 

Dus ik ga mijn speeltje laten zien (een eenvoudige K2000 met I7 en 16 GB) en kijken wat ze erover zeggen.

De externe server is gekoppeld aan een VNC-protocol, dus geen zorgen, want het is een spiegel van Rusland in ons pand.

Het idee van de teamviewer is interessant, maar als de ontvangende computer een belachelijke grafische kaart heeft, zal deze hetzelfde resultaat hebben.

1 like

@ Gerald

Ja, uitgerust met quadro 600 is de mini van mini voor SW 

voor de Team-viewer ben ik niet overtuigd  van de noodzaak van een pro-kaart, omdat het niet deze kaart zal zijn die zal creëren, maar gewoon je pc of de baan dit feit lezen

aangezien je op afstand de controle neemt op een vast station dat het werk doet, kopieert de Team-viewer alleen wat er uit dit scherm komt en niet het reconstructiewerk, althans lijkt mij

Om te analyseren misschien 

We stellen ons een heel goed station of server voor

met super grafische kaart of meerdere en

proc die boven de 3.4Ghz draait

met SSD voor solide en systeem

een goede hoeveelheid geheugen met een grote cache zoals Ecc  

in de loop van het jaar kreeg ik informatie dat de grafische kaarten een flinke  sprong zullen maken via een nieuw proces, zie onder andere het Lynkoa nieuws, mijn link naar aanleiding van deze info ;-)

Plan dus voor uw aankopen een geweldige pc + pc-lezers  voor gebruikers 

Je kunt het tenslotte doen via screenshots of visuals van het Super Station 

Dat is mijn gedachte, maar misschien heb ik het ;-(? 

Voor team viewer heb je een goede pro kaart nodig of niet, want als je daar de web latency bij optelt wordt het heel snel lastig. Om te gillen

Anders, nee nee lol

1 like

Epiloog

Dus een eDrawing bestand op de harde schijf

Bekijk op pc i7 3.4 16GB  met quadro k2000=> gepixeld op solidworks geen problemen

Op een gaming-pc met GTX770 => geen problemen en een mooie definitie bij het verplaatsen...

dus het echte antwoord is dat alleen Edrawing een videokaart van het gamertype de voorkeur verdient

1 like

Er gaat niets boven een goede test in echte configuratie

Dus jouw conclusie

eDrawing heeft geen pro-kaart nodig...................... Een GTX 970 is genoeg

Vraag wat proc op de laptop

Is u in staat geweest om te visualiseren en metingen uit te voeren van wie er aan het werk was en het % van het werkproc/map

op Edrawing / SW 

op de 2 PC's

het is waar dat de GTX 1664 cores heeft tegen 192 voor de quadro 2000

vraag is het denkbaar dat 1 GTX 970 goed kan werken met SW

Een kleine test zou geweldig zijn ;-)

Als dat het geval is, geen pro-kaarten meer

@+