Krachtige pc

Hallo 

Ik heb een DELL M6800 PC en ik heb 3-4 crashes met solidworks 2014.

Natuurlijk is QD om de een of andere reden gedefinieerd als het veranderen van de letters in de toevoeging van een boortafel, CADMES vertelt me dat het is opgelost in de 2015...

Bedankt, maar we hebben het onderhoud niet...

Voor andere dingen hebben ze het makkelijke antwoord "het is opgelost in de nieuwe versie"....

anders zou ik graag uw mening op mijn pc willen hebben.

eigenlijk had ik Windows 8 en solidworks werkte niet goed met Windows 8 en EPDM was 100 keer langzamer dan een low-end DELL pc... (breedtegraad)

Dus zijn we overgestapt op zeven...

Maar soms heeft hij zelfs grote problemen....

We zijn dus op zoek naar een krachtigere desktop-pc en we weten niet waar we heen moeten

Zou je me kunnen helpen.

Bedankt

Hallo

Ik ben momenteel op Solidworks 2014.

Voor mij is het een vrij stabiele versie.

Ik heb een HP Z440, ik raad hem ten zeerste aan. Ik ben tenslotte geen pro.

Wat is je complete setup? Grafische kaart, processor, enz.

En vooral, wat voor soort werk doe je in Solidworks. Weergave? Simulatie? enz...

3 likes

Het is een hardnekkige vraag, en het komt er altijd min of meer dezelfde configuratie uit

processor groter dan 3 GHz

RAM-geheugen minimaal 16 GB

Een SSD voor het systeem of een schijfplateau groter dan 7200 rpm

Een professionele nvidia of AMD grafische kaart, afhankelijk van het gebruik (bijv. een nvidia 2000 voor assemblages van meer dan 100 onderdelen, enz...)

Een zelfgemaakte assemblage-pc, ja, maar zodra de berekening van de componentprijs is voltooid, realiseren we ons dat als we bijvoorbeeld een moederbord nemen dat RAM accepteert met een hogere snelheid dan 1333Mh, we heel snel in prijs stijgen.

en dan is bijvoorbeeld de hp Z400 helemaal compleet  (door contact op te nemen met axemble die interessante prijzen heeft) goedkoper dan uren bezig te zijn met het maken van een CAD-machine

3 likes

Daar heb je het, alles is gezegd.

Daarna heb ik nog maar 6 GB RAM, het is meer dan genoeg voor de activiteit die ik bij het bedrijf doe.

En ik raad Windobe 8 niet aan, er gaat niets boven Seven om Solidworks te draaien.

Zorg ervoor dat u de juiste stuurprogramma's installeert, aangezien u soms de stuurprogramma's moet installeren die worden aangeboden op het Solidworks-klantenportaal in plaats van de stuurprogramma's die worden aangeboden op de site van de fabrikant.

3 likes

Ik voeg @bart toe  dat als je meerdere versies op hetzelfde werkstation hebt geïnstalleerd, je ervoor moet zorgen dat je het stuurprogramma gebruikt dat gemeenschappelijk is voor de 2 versies. 

en 16GB is vooral zodra je de montage doet voel je een mooi verschil. Ik c mijn 16 GB, ik ben net wanneer ik mijn assemblages open voor meer dan 2000 onderdelen

1 like

Hallo 

Hier is mijn configuratie

NVIDIA quadro K3100M

32 GB ram

SSD harde schijf

Intele Core i7

2,7 GHz (op dit moment wil het niet boven de 85% van de maximale frequentie zijn om ik weet niet welke reden, het is goed in maximale prestaties ... maar soms gaat het naar 110% ...)

Bij Dell heb je geen goede pc-referentie? anders, als je een goede machine nodig hebt, gaan we naar HP.

anders gebruiken we voor grote assemblages. 

We overschrijden snel de 400-500 stuks...

Het wordt gebruikt voor rendering, maar zelden voor simulaties.

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat het laatste dat blokkeert, de grafische kaart is ...

@bricesk_2 als je problemen hebt met de weergave wanneer je je assemblage verplaatst, dan kan de kaart inderdaad een probleem zijn. Maar ik denk ook dat je core i7 2.7 heeft en beperkt kan zijn, omdat er in verschillende stations configuraties zijn op 3GHz mini. Van mijn kant heb ik een i7 3770 op 3.4 GHz en geen problemen in de processen.

Als ik beweeg, heb ik over het algemeen geen probleem. soms kan het vertraging oplopen...

maar ik heb de definities tot een minimum beperkt om de voorganger (of de grpahic-kaart) zo min mogelijk te gebruiken.

anders heb ik soms assemblages waarvan de onderdelen helemaal rommelig zijn en moet ik een constructie maken om het display te laten kloppen...

Wanneer ik mijn pc met SolidWorks gebruik, komt het CPU-gebruik nooit boven de 13%

Maar net nu werkte bijvoorbeeld SolidWorks en dus had ik een CPU-gebruik van 15% en een gemiddelde CPU van 14.

Maar ik had een probleem om naar de website van Lynkoa te gaan. Ik had geen processor meer voor de Google-webpagina en de gemiddelde CPU zat op 0,03.....