SW Laptop

@neroz

Eerlijk gezegd heb ik collega's die MSI's hebben en die daar heel tevreden over zijn.

Ze kozen voor een gamerversie met een grafische kaart (gtx 970) waarmee ze kwaliteitspresentaties kunnen maken onder edrawing (ik heb wat test gedaan en was verrast door de resultaten)

Het blijkt dat een perfect professioneel station voor solidworks niet zo perfect is voor .easm.

Gamer-pc's zijn veel beter voor de presentatie van eDrawing-bestanden door de vloeiendheid van de afbeeldingen zonder de weergave van de onderdelen te verliezen bij het roteren van een assemblage met meer dan 500 onderdelen.

2 likes

OK

Ik denk dat ik ga voor een professionele grafische kaart en deze msi PC: http://www.ldlc.com/fiche/PB00199548.html
Ik vind MSI-pc's licht en omvangrijk in vergelijking met een Dell of HP. Daarnaast is de prijs min of meer hetzelfde.

Voor mijn visie op de dingen is het een goede machine, je moet kijken of de M2000 net zo efficiënt is als een 2100

Maar verder is er bij dit type machine echt iets om mee te werken.

1 like

Heel erg bedankt Gerald

Hallo Neroz

Voor 480 euro minder kun je beter het beste van het beste nemen. Mijn werkplek weegt niet veel meer.

Ik keek naar je MSI-configuratie, het is helemaal niet slecht, het enige minpunt met 6 cellen waarin je beperkt zult zijn

autonomie op SW.

Vriendelijke groeten

@jjhugueville

Ik ben net als jij ;-)

naar de studie van de 2 stuks gaat mijn voorkeur uit naar waar voor je geld aan je DELL 6800

6800 voordeel voor mij 

17 P-scherm

NVidea 3100 grafische kaart versus  NVidea 2000

proc sup grafische kaart op de DELL intel HD 4600 vs intel HD 530

zo vervelend + belangrijk grafisch geheugen op de DELL

aantal memory sticks mogelijkheid om over te schakelen naar 32 Giga dito MSI

Aantal batterijcellen

DVD brander drive die vervangen kan worden door een sup harde schijf ;-)

Voordeel voor MSI

betere resolutie op de MSI 4096 ten opzichte van 3840 maar op een 15p zie je geen verschil

het gewicht 1,9 kg tegen 3,5 kg de dell

conso proc 35 w MSI tegen 47 W de dell

Dat is mijn conclusie voor mij

@+ ;-)

1 like

Bedankt @Gt22 voor deze vergelijking is het erg interessant

Het klopt dat de Dell interessant is, maar de 17-inch en het gewicht zijn voor mij echt een belangrijk aspect. Daarnaast heeft de msi direct 2 harde schijven, die de Dell niet heeft.

1 like

@neroz

Ik denk dat het een optie is, de tweede harde schijf die te verwaarlozen kan zijn met een externe Firewire of Thunderbolt. Neem in het slechtste geval een SSD met grote capaciteit en splits deze in tweeën (budgetvraag, het is niet de beste) 

je hebt vandaag 1T SSD (2 armen een oog), maar als we de verhouding tussen een 10 of 15000 rpm doen, passeert de SSD zonder twijfel aan de voorkant  .

het is leuk de msi, het werkt heel goed (onaangenaam de tegenstander), maar als het is om een echte grote CAD-klus te doen, zal de Dell alleen maar beter passen (persoonlijk geef ik er de voorkeur aan boven een pk, maar dat is een schone mening)

We praten, we praten, maar is het nodig om een Ferrari te nemen om over landwegen te rijden?

Zoals ik al eerder zei, als je het budget hebt, kun je alles hebben, licht en krachtig.... Maar verder is het een keuze   

3 likes

Dank je wel @Gerald,

Het is waar dat het geen zin heeft om een Ferrari mee te nemen voor landwegen, maar ik neem liever een goede pc die 3-4 jaar meegaat en die het nog steeds volhoudt, dan een pc die over 2 jaar verouderd is:)
Ik vind dat 2000€ excl. BTW niet per se veel is voor een werkinstrument dat minstens 3 jaar meegaat, de investering wordt snel terugverdiend. Dit komt overeen met mijn behoeften, want ik maak regelmatig 3D-renderings (momenteel 17 min voor een rendering met een normale definitie vind ik het enorm) en ik manipuleer regelmatig SW. Daarna kan ik natuurlijk de msi van het bovenstaande assortiment nemen en die kost 2700€ HT, maar die heb ik niet nodig

@gt22

je zou een zeer goede gt22-verkoper zijn, kleine precisie kunnen we een tweede harde schijf in de Dell integreren.

Bedankt voor het doorgeven van de info.

2 likes

Daarnaast @ jjhugueville 

en als ik me niet vergis, via een winkelwagentje, een 3e in plaats van de branderaandrijving

@+ ;-)

1 like

@gt22

Exacte GT22

1 like

wees voorzichtig als je PCIe SSD ziet .... Het is niet het 2.5-formaat, het is de printplaat die erg duur is en die momenteel beperkt is in capaciteit. (MSI-configuratie)

een ssd van 500 GB kost ongeveer 170 € +/- maar een pcie c ssd kost 150 € voor 128 GB

1 like