Ik ben gestopt met de vorige vraag over printen naar PDF, om vervolgens terug te komen op een specifieke vraag over het maken van 3D-PDF's.
Dus, zoals aanbevolen door @Felix, heb ik CrosManager in een proefversie geprobeerd en het voldoet inderdaad aan mijn verwachtingen, maar ik heb nog steeds wat problemen met grote assemblages (+ 1000 componenten), en later ook met het uitvoeren van metingen met Adobe. Hoe definieer ik de schaal en meeteenheden?
Hallo, wat de afmetingen betreft, raad ik ten zeerste aan om geen 3D-pdf's te gebruiken (naar mijn smaak), die niet erg handig zijn bij de rotatie van je objecten, de weergave is goed maar daarnaast zijn de wendbaarheid van de tekening en de afmetingen niet erg perfect...
Ik raad je aan om te kiezen voor een gratis software zoals Edrawing die je een kwaliteitsweergave biedt die iets slechter is dan 3D-pdf's, maar die erg goed is voor het uitvoeren van metingen en veel beter beheersbaar is.
In dit soort software zijn er ook geen schaalproblemen om mee om te gaan, ze behouden de basiseigenschappen van uw onderdelen.
U kunt uw tekeningen eenvoudig omzetten van Solidedge naar Edrawing.
De link naar Adobe-ondersteuning (zie het antwoord van Felix) stelde me in staat om mijn schaalprobleem op te lossen:
--> Bij het lezen van de pdf moet u "met de rechtermuisknop" op de afbeelding klikken, "modeleenheden definiëren" kiezen en vervolgens "Schaalverhouding wijzigen". Het lijkt erop dat deze aanpassing alleen geldig is voor het betreffende bestand.
In reactie op Joss.G: Tot op heden vind ik dat het maken van PDF3D-bestanden, als onderdeel van mijn werk, handiger is om te communiceren met andere mensen die redelijk bekend zijn met Adobe. Maar ik moet ook Edrawing proberen