PDM, verzending en bestandsverplaatsing

Hoi allemaal

Ik probeer bestanden te verplaatsen via dispatch, maar ik loop tegen een muur aan.

Tegenwoordig worden onze bestanden opgeslagen in drie mappen die alle bestanden van hetzelfde type bevatten: PLAN, PART en ASSEMBLY (historische architectuur voor ons, en niet altijd praktisch)

We willen alle bestanden met betrekking tot een referentie (deel, SW- en PDF-plan , enz.) groeperen in een map die naar deze referentie is vernoemd. Een bestand CP012539.sldprt wordt bijvoorbeeld opgeslagen onder een deel, samen met alle andere sldprts. We willen het opslaan in een CP012539 map, met het CP012539.slmdrw-abonnement, de PDF-CP012539.pdf, enz.

Via de dispatch kan ik deze overdracht niet automatisch laten verlopen:

Tussen het klassieke begin en einde van het blok heb ik de volgende regel ingevoegd:

Pad naar bronbestand: %PathToSelectedFile%

nieuw pad: C:\_COFFRE\PRODUCTION\Left(%NameOfSelectedFile%, 8)\%NameOfSelectedFile%

In theorie geeft Left( %NameOfSelectedFile%, 8) me de bestandsref, geëxtraheerd uit de naam van het bronbestand, zonder de extensie, en ik dacht dat door het in te kaderen met \, het in een map zou veranderen .

Vervolgens verwijst %NameOfSelectedFile% klassiek naar de naam van het bronbestand, dat bewaard blijft.

Behalve dat wanneer ik deze taak start, het mijn bronbestand verplaatst (tot nu toe zo goed), maar zonder een map te maken , en erger nog, de extensie te verwijderen!

Als ik alleen een map met vergelijkbare code probeer aan te maken, werkt het prima.

Pb, ik kan er niet automatisch bestanden in overzetten (ik zou de code voor elke referentie moeten herschrijven....)

Iemand nog een tip?

Hallo

Ik heb op dit moment geen PDM bij de hand, maar omdat ik veel moeite heb gehad met Dispatch, moet je de taken zoveel mogelijk opsplitsen. Eerst moet u de map maken en vervolgens het bestand verplaatsen.

Je zult waarschijnlijk de mapnaam moeten beheren via een variabele in Dispatch omdat het uit het geheugen een beetje moeite heeft met tekstfuncties (zoals links...) genest met andere functies. Ik zou je vanaf 7 juni nog wat meer kunnen helpen als er dan nog niemand heeft geantwoord.

Dank u voor uw antwoord.

Dat is inderdaad de weg die ik ben ingeslagen.

Het enige dat overblijft is graven hoe je alles schoon kunt maken om het te laten werken.

Dit is de mapnaam/variabele waar ik me minder op mijn gemak voel.

Ik heb de code bijgevoegd zoals hij is. En dus loopt het vast na het maken van de map (dat werkt).

Ik wil hulp ;-)

2022-06-07_12_04_10-modifier_laction.png

Hallo

In de interface voor het uitvoeren van acties, moet u op variabele klikken en een variabele van het type "Static String" declareren (bijvoorbeeld RecupFileName) en de manipulatie invoeren op de bestandsnaam Left(%NameOfSelectedFile%,8).

In de schermafbeelding weet ik niet of het normaal is dat het bestand naar een andere map wordt gestuurd dan de aangemaakte, maar in ieder geval als het bestand niet wordt hernoemd, moet je stoppen bij de mapnaam, d.w.z.:

C:\_EVOLIS\03-STUDIES\01-CATALOGUS PRODUCTEN\X20\02-STUKS\%RecupFileName%\

Om een map aan te maken, moet u het volgende invoeren: C:\_EVOLIS\01-PRODUCTION\02-PIECES\%RecupFileName%

Zoals uitgelegd, gaat dispatch niet goed om met de accumulatie van functies zoals het manipuleren van strings in een "statische" regel, dus je moet een variabele doorlopen.

1 like

Verdomd! Het werkt niet

Ik heb de variabele FolderName aangemaakt, ik heb mijn code dienovereenkomstig aangepast (ik corrigeer de twee verschillende paden) en ik krijg een foutmelding (zie bijlage). De map is echter goed gemaakt, maar loopt vast bij het verplaatsen van het bestand (ik heb het gecontroleerd, ik heb de rechten om het betreffende bestand te verplaatsen)

2022-06-10_09_06_46-modifier_laction.png
2022-06-10_09_06_58-administration_solidworks_pdm_-__flux_de_travail_-__evolis___wf_cao.png
2022-06-10_09_05_53-02-pieces.png

Ik heb ook geprobeerd het pad te vervangen door een variabele, hetzelfde resultaat: het maken van de doelmap is goed gedaan, maar het is onmogelijk om het bestand te verplaatsen.

Edit: ingelogd als Admin het werkt! We zijn op de goede weg.

Edit 2: hoe kan ik een eigenschap van het te verplaatsen bestand herstellen? Bijvoorbeeld de beschrijving? Het idee zou zijn om de map als volgt te hernoemen: {Doelbestandsnaam} - {Beschrijving}, om het leesbaarder te maken?

Edit 3: ok, gevonden, met een variabele. Nu moet ik hem plaatsen waar ik wil.... Niet gemakkelijk. Ten slotte wil ik dat het in de beschrijving van het bestand komt. Ik graaf, ik graaf.

Hallo

Ik kijk hiernaar, er kan een probleem zijn met rechten recht, als het werkt met het admin-account?

Edit: Ik heb net gekeken naar de screenshots, om het bestand te verplaatsen zonder het te hernoemen, moet je stoppen bij %FolderName%\ en niet zetten %NameOfSelectedFile

Wat de beschrijving betreft, deze moet in kaart worden gebracht als je wilt dat het automatisch gaat, anders moet je een invoerinterface maken om het in de hand te krijgen.

1 like

Hallo 

Waarom gebruik je niet de PDM Tree Move-functie? 

Als de documenten zijn goedgekeurd, hoeft u alleen maar onder een logboekbeheerder te staan, of een voorlopige status te maken om van goedgekeurd naar verplaatsen te gaan en vervolgens, zodra de bestanden op  hun plaats zijn, terug te keren naar goedgekeurd zonder de versie te wijzigen

Een andere methode sleept het via verkenner wanneer alle bestanden zijn gearchiveerd, in dit geval  is één venster volledig gezocht in de hoofdmap van de set  en het tweede venster in de doelmap onder set.

Sorteer op naam of de kolom Plannummer, selecteer  en sleep alles naar het tweede venster. 

Dit verandert niets voor PDM, geen linkverlies aangezien de weergave van de kluis slechts een paginering is. De bestanden worden op de server anders geclassificeerd.

@g.casters: werkt alleen voor echte assemblages. Het gebruik van deze techniek werkt niet als er virtuele subassemblages zijn.

1 like

Bedankt allebei (en sorry voor mijn late antwoord, ik had dit onderwerp veel te lang opzij gezet.)

Ik probeer het automatisch te maken via een taak, zodat de bediening zo eenvoudig mogelijk is voor gebruikers.

Het idee is om alle bestaande bestanden (meer dan 3000 referenties, in verschillende staten) te kunnen verwerken, dus het is moeilijk om dit in een workflow te integreren, althans in het begin.

En ik ben niet eens van plan om ze een voor een met de hand te maken... :sweat_smile:

Vandaag werkt mijn taak niet zo slecht, de map is goed gemaakt, met de juiste naam, alle bestanden staan erin, maar de beschrijving van het bestand staat niet altijd in de beschrijving van de map, en ik begrijp niet waarom...

Zo ziet het programma er vandaag uit:

2023-02-27 10_20_00-Modifier l'action

Met voor de variabelen:

De eerste twee werken perfect.
De laatste werkt niet altijd. Het is in ieder geval niet altijd terug te vinden in de beschrijving van het bestand.
De te verplaatsen delen hebben echter wel een waarde in Beschrijving, en dit in alle tabbladen van de kaart (@ en alle configuraties)

Hieronder vindt u de instelling die overeenkomt met de regel Definieer de kaartvariabelen van de taak.

2023-02-27 10_13_29-Modifier l'action

Ik blijf graven.

Zou het iets te maken kunnen hebben met de instelling van elke variabele?
In de Admin-console hebben de variabelen waarin ik geïnteresseerd ben attributen die van toepassing zijn op SolidWorks-indelingen, maar zouden ze niet ook aan mappen moeten worden gekoppeld? En hoe doe je dat?

Ik heb ook geprobeerd de instellingen in de kaarten te wijzigen, maar met als enige resultaat dat de Windows-verkenner crashte... Dus ik ging snel terug naar de oorspronkelijke instellingen...

Ik heb zojuist de wijziging toegepast na uw bewerking, het werkt. Inderdaad, mijn bestanden zijn hernoemd (zonder dat het enig ander gevolg heeft dan tijdverspilling...)

Er is nog steeds het in kaart brengen van eigendommen, en daar voel ik me minder op mijn gemak. Wat ik deed werkt natuurlijk niet...

Hallo
Tenzij ik me vergis, hebben mappen geen type dat eraan is gekoppeld, dus hebben ze een specifieke variabele nodig zonder toegewezen attributen.

Nou, voor het laatste woord, na het bellen van de Solidworks-hotline, was mijn programma goed, behalve dat ik geen enkele configuratie had opgegeven in mijn variabele declinatie ...

Met de kleine @ die het goed doet, is het veel beter.

Dus mijn macro is functioneel!

Bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen om te reageren.

1 like