In de stream heb ik de mogelijkheid om de bestandsextensie te kiezen die ik wil opslaan (slddrw). Kan ik dit ook handmatig doen? Omdat ik geen enkele optie zie waarmee ik dat kan doen.
Om de context te begrijpen, hebben we een database met 2000 plannen (waaronder verschillende Folio's), in het begin hadden we standaard slechts één PDF met alle Folio's en om IT-redenen gekoppeld aan ons ERP moeten we één PDF per Folio hebben. Ik heb de taak aangepast en als we plannen maken, werkt het heel goed. Het probleem is voor de schoten die al in de feed zijn doorgegeven. Ik zou graag in staat zijn om een massa-export van al mijn plannen in pdf te maken, maar ik kom uit bij de pb hierboven.
Hallo Voor zover ik weet, is er geen configuratie mogelijk in de taak om de soorten bestanden te beheren die op de verwerking moeten worden toegepast. De enige oplossing die ik zie, is om de zoekfunctie te gebruiken om alle SLDDRW-bestanden op te halen en vervolgens de taak handmatig uit te voeren op het zoekresultaat.
Heeft u een probleem met uw PDF-export van uw SolidWorks-tekeningen handmatig? Het is raar, normaal gesproken zou het moeten werken als in automatisch. Heb je de instellingen van je exportopdracht gecontroleerd? Misschien is er een optie die niet goed is afgesteld.
Ik heb een paar links gevonden die je kunnen helpen bij het oplossen van je probleem:
• SOLIDWORKS-documenten importeren/exporteren: Via deze link wordt uitgelegd hoe u SolidWorks-documenten kunt importeren en exporteren in verschillende formaten, waaronder PDF. Er is ook een tabel met een overzicht van de gegevensconversiemethoden die beschikbaar zijn voor onderdelen, samenstellingen en tekeningen.
• PDF-bestanden exporteren: Deze link bevat instructies voor het exporteren van PDF-bestanden vanuit SolidWorks Electrical. Er is een optie om bladwijzers en hyperlinks in het PDF-bestand te maken, wat handig kan zijn om door de verschillende pagina's te navigeren. Er is ook een optie om één PDF-bestand per bundel te exporteren, en dat is wat je wilt doen.
• PDF-bestanden exporteren: deze link toont het dialoogvenster dat wordt geopend wanneer u met de rechtermuisknop op een elektrische map of project klikt en PDF-bestanden exporteren kiest. U kunt zien dat er een knop Instellingen is waarmee u de exportopties kunt wijzigen, zoals het papierformaat, de afbeeldingskwaliteit of de bestandsnaam.
Ik hoop dat deze links je zullen helpen de oplossing voor je probleem te vinden.
Als je VBA leuk vindt, kun je het build-script wijzigen. Wees voorzichtig, de code is vrij moeilijk, maar het moet gemakkelijk genoeg zijn om iets te plaatsen om .sldasm en .slprt uit te sluiten, aangezien er al extensiecontrolelussen zijn.
als uw exporttaak van het type DocPublication is, kunt u een uitvoeringsvoorwaarde in de taak plaatsen. In onderstaand voorbeeld heb ik een voorwaarde gesteld aan de bestandsextensie.
@Cyril_f uw antwoord mij inderdaad het eenvoudigst lijkt, heb ik een sortering gemaakt dankzij de volledige zoekopdracht en heb ik een export van het plan in PDF en 0 problemen gemaakt