PDM: Formule tussen Excel-bestanden in de kluis

Hallo

Ik wil een database maken van Excel-bestanden in PDM.
Er zouden formules tussen deze bestanden staan (bijvoorbeeld VERT.ZOEKEN).

De vraag die ik mezelf stel is: hoe werken deze koppelingen tussen bestanden als ze gearchiveerd zijn?
Als ik " download de nieuwste versie " op deze bestanden forceer, volgen de formules als ik een bestand open (slechts 1 bestand) of moet ik alle bestanden openen om de waarden bij te werken?

Zo niet, met u een idee over hoe een database te maken in PDM (met formules tussen bestanden die worden bijgewerkt)?

Bedankt voor je hulp

Hallo

Als ik het goed heb begrepen, heb je minimaal 2 Excel-bestanden en zoekt de tweede naar waarden in de eerste?
Als dit het geval is, zou de bewerking vrij gelijkaardig moeten zijn aan wat een solidworks-assembly doet: bij het openen van het bestand gaat het de nieuwste versie halen (als je kist zo is ingesteld). Aan de andere kant worden de updates alleen uitgevoerd wanneer het bestand wordt geopend: Epdm zal uw bestand met de vlookups niet zelf bijwerken (zoals EPDM dat geen SW-assemblages bijwerkt die een gewijzigd onderdeel gebruiken).

Aan de andere kant denk ik niet dat EPDM verwijzingen binnen Excel verwerkt (ik kan het op dit punt mis hebben, ik weet dat er een installeerbare invoegtoepassing voor Office is, die externe verwijzingen kan scannen)).
Als de Excel-verwijzingen niet door EPDM worden beheerd, bestaat het risico dat uw bestand met de vlookup verwijst naar een Excel-bestand in uw lokale weergave en dat het niet de laatste versie laadt.

1 like

Hallo
Nooit getest, maar misschien door de bestanden te koppelen (via het tabblad inhoud, dan aangepaste referenties)

Normaal gesproken, als u als SW-bestanden beheert door de versie te krijgen voordat u deze opent, zou deze moeten volgen.

Hallo

Het is beter om ze te importeren en te transformeren in plaats van formules te plaatsen die verwijzen naar cellen uit een ander bestand:

image

Van daaruit is het mogelijk om de synchronisatie te beheren: bij het openen van het bestand, of op verzoek:
image

Geen problemen met PDM die zo werkt.
Opmerking: mijn bronnen bevonden zich in een map waarvan de inhoud altijd de laatste versie had en lokaal naar gebruikers werd gekopieerd (zie pdm-instellingen cache-optie)

1 like