PDM - Montageplan met configuraties

Hallo

We hebben net PDM opgezet in ons land.
Ik zou graag uw feedback willen hebben over uw gebruik, omdat we niet weten hoe we deze zaak moeten aanpakken.

We hebben een assemblage met verschillende configuraties.
We geven het 2D-bestand een naam met de naam van de 3D + de naam van de configuratie

Zo hebben we een dak met of zonder schoorsteen en 4 verschillende kleuren mogelijk.
Met andere woorden, 8 mogelijke configuraties.

Hoe noem je deze plannen?
Hoe ga je om met veranderingen?
Gebruikt u verschillende tools om afgeleiden van de assembly te maken zonder de schakels te verbreken?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben:)

Tot gauw

Hallo

Misschien heb je een commerciële code? Waarom anders geen codificatie plaatsen? 

Een van de voordelen van PDM is het beheren van codes en hun levenscyclus (goede PLM, maar met een PDM kom je ver). 

Bovendien beheren we met codificatie ERP-overdrachten...  

Kortom, naar mijn mening is codificatie een belangrijke stap; Het is echter noodzakelijk om een paar uur na te denken, want hoe meer het aantal producten groeit, hoe groter de kleinste wijziging zal zijn. 

Voor uw voorbeeld een voorbeeld: 6-cijferige codering

TTAC00 NL

TT dak, AC met schoorsteen, 00 kleurcode

In een eerder experiment komt er een oplopend getal uit, ongeacht het type onderdeel (assemblage, plan, handel, materiaal, enz.), en wordt de eigenschap Description gebruikt om een onderdeel te vinden. De artikel- en planbestandsnaam is dus een "stapsgewijs" beheerd nummer.

Hallo

Voor mij een voorbeeld van een scheidsrechter die niets betekent
Als we als mogelijke ref hebben:

ASM2000G7-990
ASM2000G6-550
ASM2000G5-550
ASM2000G5-540
enz...

Het is noodzakelijk om een basis te bepalen die het product ICI "ASM2000G" kenmerkt

Mijn set gaat heten: ASM2000Gx-xxx

Waarna ik ofwel een tekening per configuratie maak die de juiste naam krijgt, of ik maak een generiek plan of ik maak een tabel met een samenvatting van de artikelnummers met de configuraties gecontroleerd in de kolommen.

Beide werken, maar het is het beste om indien mogelijk één plan te maken . (eenvoudigere indexstijging)
=> Gemakkelijk in het geval van objecten die al dan niet aanwezig zijn in een assemblage, of kleurverandering
=> in het geval van een dimensionale verandering tussen configuraties is het al veel ingewikkelder, tenzij je elke keer andere artikelen oproept, in welk geval je de tabel moet herwerken zodat de betreffende artikelcode verschijnt.

Ik weet niet zeker of ik me verstaanbaar heb gemaakt, aarzel niet om me om opheldering te vragen:)

Oké, dat is wat we dachten dat we zouden opzetten

voorbeeld:

R-xxxxxx-SC7016

R- (interne codering)
xxxxxx (tellernummer)
SC / AP zonder/met open haard
7016 /... RAL

Als het plan geen configuratie heeft,
"-standaard" achtervoegsel of wijziging via PDM
Alleen R-xxxxxx

Uiteindelijk één plan per configuratie met een enkel 3D-bestand
De index wordt alleen gedragen door het plan
Eenvoudige indexering en onderhoud in geval van wijziging van onderdelen/assemblage

1 like