Hallo
Ik zocht over het hele internet en op veel open onderwerpen in de forums van de site , maar zonder succes.
We zoeken naar een manier om de bubbel van een tekening te koppelen aan een onderdeel BOM (Part Explorer).
Ik weet dat dit soort dingen worden gedaan op andere PDM- en ontwerptools, maar ik heb het gevoel dat de logica van Solidworks het niet toelaat.
Kan iemand mij helpen?
Hallo
Een afbeelding van wat je 'een stuklijst (Item Explorer)' noemt, kan mensen zeker helpen om je te antwoorden
Vriendelijke groeten
Bedankt, voor de snelle interventie, hier is een afbeelding uit de artikelverkenner.
In de afbeelding is het in kaart brengen van variabelen tussen artikelen en bestanden nog niet gedaan.
2022-06-03_14_20_00-window.png
Hallo
Nu al dat de SW-bubbel de neiging heeft om te irriteren met een nomenclatuur die is gemaakt in de MEP van de ASM, vrees ik een beetje het ergste in uw geval.
Maar ach, nood breekt breekt wet.
Is uw "artikelverkenner" een ERP?
Ik geloof in ieder geval niet dat u in staat zult zijn om een dynamische band te leggen tussen uw nomenclatuur en het lid van het Europees Parlement.
Een oplossing zou zijn om een Excel-bestand van uw stuklijst te genereren en dit bestand bij de MEP te voegen. De vraag blijft hoe SW een item in de BOM zou kunnen matchen met een object in de ASM.
Nee, nee, de artikelverkenner is een PDM Pro-tool waar ik inderdaad heel weinig hulp in zie, maar het is eigen aan PDM
Zie bijgevoegde afbeelding.
capture_decran_2022-06-07_100448.png
Goedenavond
We maken geen gebruik van de EPDM-nummergenerator, dus het is onmogelijk om de artikelverkenner te gebruiken.
Dit moet voor veel mensen het geval zijn (en zelfs degenen die de nummergenerator gebruiken, gebruiken mogelijk niet de artikelverkenner).
Je zult waarschijnlijk moeite hebben om een antwoord te krijgen op het forum.
A priori ontbreken er waarschijnlijk kolommen om dit te doen in je artikelverkenner (zoals je bubbelwaarde). Je moet dus waarschijnlijk je eerste instellingen aanraken om te hopen dat je doet wat je wilt.
Anders is het mogelijk dat de configuratie aan de stuklijstzijde te vinden is (er zijn 4 verschillende soorten stuklijsten, waaronder een speciale voor 'BOM-artikelen' (d.w.z. voor artikelen met artikelnummer).
Goedenavond
We maken geen gebruik van de EPDM-nummergenerator, dus het is onmogelijk om de artikelverkenner te gebruiken.
Dit moet voor veel mensen het geval zijn (en zelfs degenen die de nummergenerator gebruiken, gebruiken mogelijk niet de artikelverkenner).
Je zult waarschijnlijk moeite hebben om een antwoord te krijgen op het forum.
A priori ontbreken er waarschijnlijk kolommen om dit te doen in je artikelverkenner (zoals je bubbelwaarde). Je moet dus waarschijnlijk je eerste instellingen aanraken om te hopen dat je doet wat je wilt.
Anders is het mogelijk dat de configuratie aan de stuklijstzijde te vinden is (er zijn 4 verschillende soorten stuklijsten, waaronder een speciale voor 'BOM-artikelen' (d.w.z. voor artikelen met artikelnummer).
Hallo
Solidworks PDM heeft zijn eigen logica voor het plannen van stuklijsten (vraag me niet welke, het komt niet overeen met wat er in SW staat of met de manier waarop PDM de verschillende bestanden aanroept als je een versie krijgt).
Aan de andere kant is het mogelijk om de BOM weer te geven die aanwezig is in de bestanden (in welk geval de ballonnummers worden weergegeven en dus fysiek in het model aan de BOM zijn gekoppeld, hetzij in een tekening of in een assemblage).
Ik weet niet of dit van toepassing is op artikelen, omdat ik deze functie niet gebruik, dus ik zou het moeten testen op basis van uw bestanden.
In ieder geval is het, voor zover ik weet, in het BOM-tabblad van PDM niet mogelijk om regel-/bubbelnummers weer te geven, omdat het dit soort informatie niet native lijkt te verwerken.
Wat de stabiliteit van de stuklijsten in SW betreft, lijkt het mij dat we door te blokkeren bij het volgen van de assemblagevolgorde in de BOM-parameters minder onderhevig zijn aan fantasievolle nummering die van tijd tot tijd zou veranderen. Hoe dan ook, de MEP is al jaren het ondergeschoven kindje bij SW.
Ik heb twijfels over de betekenis van de vraag:
- Is het de bedoeling om de bubble ref van de MEP SW in de artikelverkenner te laten verschijnen?
of
- is het om informatie op te halen uit de artikelverkenner in de MEP SW?
Ik geef toe dat de ene of de andere oplossing bij mij zou passen. Het idee is niet om het werk twee keer te hoeven doen.
Maar van wat ik begrijp uit de vorige antwoorden: het lijkt niet native, noch gemakkelijk in te stellen indien nodig, of zelfs onstabiel.
Ik denk dat ik de workflow anders ga bekijken.
Wat native is in het BOM-tabblad van assemblymblies/mep in Soldiworks PDM, is de weergave van de stuklijsten die in deze bestanden zijn geïntegreerd (vervolgkeuzemenu met de verschillende stuklijsten die kunnen worden weergegeven).
Laten we zeggen dat ik de indruk heb dat de tweede mogelijkheid gemakkelijker te doen lijkt door een macro te doorlopen die de bestaande nomenclatuur zou lezen en de bubbelinformatie zou ophalen.