[PDM] - Lokaal werken + versies

Hallo

Ik zou graag willen weten hoe je lokaal kunt werken en tegelijkertijd versies kunt maken.

Voor zover ik weet, worden versies gemaakt zodra je archiveert en om te archiveren moet je toegang krijgen tot de server. Maar wat als je niet gebonden bent aan de server ?

In de studiefase is het heel praktisch om gebruik te maken van de versies: hoe doe je dat de komende dagen, of zelfs weken? Moet je buiten PDM werken?

Bedankt!

A.C.

Hallo

Zoals je zegt, deze is niet gekoppeld aan de server, dus er wordt geen versie genomen tijdens het archiveren.
Ik denk dat de eenvoudigste oplossing is om te werken alsof we geen EPDM hebben.
Ik laat het aan degenen die gewend zijn om zonder PDM te werken over om het beste advies te geven over het beheren van documenten.

Hallo

Ik werk dagelijks vanuit huis, zo ga ik te werk:

1. Extraheer uit de EPDM-database alle bestanden waaraan u gaat werken (assemblages, onderdelen, blauwdrukken)
  2. Alle bovenliggende assembly-bestanden ophalen
  3. Offline gaan
  4. Werk aan eerder  uitgepakte bestanden en sla eventuele wijzigingen op (Ctrl +S )
  5. Als u uw bestanden in de database wilt archiveren, gaat u weer online
  6. Archief in de EPDM-database

Vriendelijke groeten

travail_hors_ligne.docx

Bedankt.

Ik verwacht dat ik nog niet de kans heb gehad om te testen, dus voor mij blijft dit allemaal in het rijk van het hypothetische.

@Yannick: Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het onmogelijk is om alle bibliotheekonderdelen en handelsonderdelen (die gevalideerd en dus "onaantastbaar" zijn) te verkrijgen. Aangezien ik bezig ben met het ontwikkelen van een studie en ik verschillende oplossingen wil voorstellen, zou het in mijn geval een echt pluspunt zijn om het voordeel van de versies te kunnen benutten .

Ik denk dat het meest praktische is om een reeks lege onderdelen te maken die in een willekeurige assemblage worden ingevoegd , om de timers die je denkt nodig te hebben te "bezetten" (de timer zonder server, ik geloof er niet echt in), dan om een compositie te maken (misschien de boom te behouden) en te werken zonder PDM. Integreer vervolgens de nieuwe bestanden opnieuw zonder dat u de slimheid opnieuw hoeft uit te voeren.

Heb ik het mis? Nogmaals bedankt.

A.C.

Hallo

In deze procedure waarin wordt uitgelegd hoe u SOLIDWORS op afstand kunt gebruiken, gaat punt 4 in op het onderwerp PDM, als het u kan helpen :

https://www.visiativ-solutions.fr/solidworks-en-teletravail/

Fijne dag 

@ Clementine, de procedure is wat kort in uitleg in punt 4, want afhankelijk van het netwerk werkt het niet altijd.

Een tip die ik vanmorgen kreeg van VISIATIV support: 

in het hosts-bestand dat zich  "C:\Windows\System32\drivers\etc" van de externe computer bevindt

aan het einde is het "IP-adres en de verbindingsnaam" toegevoegd van de server waar PDM zich bevindt

BEWERKEN VIA BLOCNOTE:

# Auteursrecht (c) 1993-2009 Microsoft Corp.

#

# Dit is een voorbeeld van een HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP voor Windows.

#

# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen aan hostnamen. Elk

# De invoer moet op een individuele regel worden bewaard. Het IP-adres moet

# worden geplaatst in de eerste kolom, gevolgd door de bijbehorende hostnaam.

# Het IP-adres en de hostnaam moeten gescheiden zijn door ten minste één

# ruimte.

#

# Bovendien kunnen opmerkingen (zoals deze) worden ingevoegd op individuele

# regels of na de naam van de machine aangeduid met een '#'-symbool.

#

# Bijvoorbeeld:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bron server

# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost-naamomzetting wordt afgehandeld binnen DNS zelf.

#127.0.0.1 localhost

#::1 localhost"IP-SERVER" "servernaam"

Als u twijfelt, bouwt u de pc opnieuw op

na een beveiligde VPN-verbinding + lokale weergave toegevoegd via de PDM-client-app .... bla bla....... tot voltooid 

_____

Voor solidworks stelt het lenen van een licentie u in staat om het netwerk niet voor niets te benaderen.

Hallo

PDM-kwesties zijn inderdaad uiterst complex, afhankelijk van het geval.

Daarom kun je het beste contact opnemen met onze supportexperts.

Veel succes!

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt, ik zal het proberen.

PS: voor het "hosts" -bestand is het normaal gesproken niet nodig om opnieuw op te starten.

Hoi allemaal

We hebben de te volgen stappen met betrekking tot VPN voor SOLIDWORKS PDM toegevoegd. Er is inderdaad geen "one-size-fits-all"-procedure omdat elk gebruik afhangt van de VPN en de configuratie ervan. In plaats daarvan kunt u contact opnemen met uw IT-afdeling voor het volgende:

1. VPN configureren
  2. Servers declareren in het Windows-hostsbestand: ga naar de stappen door hier te klikken
  3. Open de poorten in de Windows Firewall (TCP, UDP inkomend en uitgaand):  open de stappen door hier te klikken

Fijne dag allemaal