PDM-werkgroep en werkkopie (PDMWorks SolidWorks Add-in)

Hallo

Allereerst wil ik graag dat mensen die PDM Workgroup gebruiken zich melden.

Ik heb een klein probleempje en wil graag weten hoe de mensen die PDM Workgroup gebruiken te werk gaan?

Vroeger gebruikten we werkkopieën voor revisies:

Als je een plan in de kluis legt, zet je de revisie A, en als je opnieuw archiveert, gebruik je standaard de werkkopie, dus die bood A+.

Probleem: als je een versie B archiveert, verdwijnt versie A+!

Zo eindigen we met een verouderd onderdeel, een plan of een assemblage in versie A!

Het is niet mogelijk om de PDM te gebruiken om een standaardbestand bij te werken: het biedt ofwel een volgende primaire versie (A = > B) of een A+ werkkopieversie die later zal worden verwijderd (dit komt dus meer overeen met een B- versie dan met een A+ versie!).

Dus elke keer dat kleine wijzigingen worden gearchiveerd, moet elk onderdeel handmatig worden gewijzigd, zodat het niet de volgende revisie plaatst!

Nu mijn probleem :

De meeste bestanden die zich momenteel in de kluis bevinden, zijn in een werkkopie (A+, B+, enz.), maar als we een volgende primaire versie archiveren, wordt de werkkopie verwijderd !

Is het mogelijk om met een macro alle elementen van de kluis te wijzigen die in de werkkopieversie van de vorige primaire versie staan, en dit zonder de 7000 bestanden opnieuw te archiveren in dit geval !

Dank aan degenen die me wat aanwijzingen kunnen geven.

Hallo

PDM Workgroup^ is een "oude" software, maar ik zal proberen iemand voor je te vinden die je kan helpen.

Nou, met de grote bruggen in aantocht, zal het waarschijnlijk wat langer duren,

Maar blijf online!

Hallo

Een oplossing, om uw probleem aan te pakken (als ik het goed heb begrepen), is om de revisies op te sommen die beginnen met iets anders dan A.

Bijvoorbeeld 0, A, B, C, D...

Je moet ook PDMW instellen om een standaard werkkopie te maken.

Bij het 1e archief is de revisie dus 0+, en zolang we de volgende primaire revisie niet aanvragen, blijven we op 0+ staan.

Wanneer het document klaar is, vraagt u gewoon de volgende primaire revisie aan, om het document in revisie A te hebben.

Wat betreft de "correctie" van uw database, het is mogelijk (maar voordelig) om deze via een macro te corrigeren.

Een ontwikkelaar kan u een oplossing bieden.

Maar wees voorzichtig, het wordt ingewikkeld om de uitgever om ondersteuning te vragen als uw database crasht.

Het antwoord van Rballet is inderdaad het meest toepasselijk: het is niet mogelijk om standaard te archiveren naar dezelfde revisie, dus je moet de versie elke keer dat je het archiveert handmatig wijzigen!

Voor macro is er geen API in PDM Workgroup om revisies te wijzigen, aan te passen of te verhogen! Onmogelijk dus!

Bedankt.