Ik ben op zoek naar gaten te maken in een gebogen (of liever gebogen) deel. Deze handeling mag niet uitgevouwen worden uitgevoerd, want wanneer deze is opgevouwen, ken ik de posities.
Vervolgens, en hier wordt het lastig, moeten deze gaten perfect rond zijn en loodrecht op de voorkant van het uitvouwen om via SWOODCAM te kunnen worden bewerkt.
AC Cobra, in het idee, dit is het resultaat dat ik wil verkrijgen maar de piercing wordt vervormd door het uitvouwen. Hierdoor is het geen cirkel die gedetecteerd wordt en kan er niet geboord worden op een machine.
Morgen zal ik de andere oplossingen proberen die worden voorgesteld door Fab camp en sbadenis.
De elliptische vorm of het ei dat na het uitvouwen wordt gegeven, wordt gedaan door middel van lasersnijden of autosnijden om precies een resultaat van de diameter van het gat te bereiken, een buis of een punctie te kunnen inbrengen die erop is geplaatst of in een kwart kwartier...
Het is waar, maar je kunt het omzetten in een schets in het uitgevouwen en daarmee het midden definiëren met een schetslijn en daar het gat plaatsen....
Ik was begonnen met een overgangsvouw, omdat ik het midden van het gat niet kon krijgen, ik probeerde een vierkant gat te maken (beginnend met het idee dat het snijpunt van de diagonalen invariant zou zijn), Sw wilde zich niet meer ontvouwen.
Overigens kon ik de uitvouwfunctie niet gebruiken met de overgangsvouw.
Voor de overgangsvouwen moet je sleutelen! Maak een kleine afschuining van 1 mm aan het einde van een van de randen, gebruik deze dan als een vast vlak om het uit te vouwen en dan moet je het opnieuw maken voor de gevouwen.
Aan de andere kant werkt het op een "echte" overgangsvouw niet: onmogelijk om de afschuining te selecteren. Ik heb het geprobeerd door een vouw aan een van de randen toe te voegen, hetzelfde.
Grappig ding, de vorm van de "vierkante" uitsparing
in close-up
De schets staat op een referentievlak, de "normale" snit.
Met deze uitschakeling accepteert het onderdeel geen van de 2 uitgevouwen of uitgevouwen commando's.