Ik moet verschillende gaten maken in een volumedeel, maar met alleen rondingen omdat het van oppervlak is gemaakt.
Bovendien moeten al mijn piercings op een bepaalde afstand van elkaar staan, omdat dit een nauwkeurig patroon vertegenwoordigt.
Ik dacht erover om mijn piercings in 3d te doen (zonder een plan op te stellen om te boren) en ik probeerde mijn boringen op verschillende vlakken uit te voeren (om een precies resultaat te krijgen).
In beide gevallen kan ik mijn piercings niet nauwkeurig beoordelen of soms zelfs helemaal niet.
Ik ben een beetje verdwaald, hier is een heel vaag idee van wat ik wil doen (bijgevoegd).
Hier is een voorbeeld in het ZIP-bestand van een combinatie van een schets en de "opwind"-functie.
Tot uw beschikking om indien nodig in detail uit te leggen met een tutorial.
Vriendelijke groeten
PS: bijna irrelevant ;-) omdat je onderdeel wordt gestempeld klopt je tekening wel maar heb je vervormde gaten en zitten de gaten in het echt niet op de juiste plek ten opzichte van de tekening. Daarom zou u beter af zijn met een "Referentiegeometrie" die in de zone met de minste vervorming wordt geplaatst (waar de neutrale vezel het minst wordt onderbroken. Het ideaal zou zijn om te beginnen met twee of drie schetsen waarvan de referentiepunten min of meer rekening houden met de vervorming van de stempel.
Mijn opmerking is helemaal verkeerd als je gaten en lichten zijn gemaakt door middel van poststempelbewerking.
Om terug te komen op mijn vorige opmerking, de wikkeling om eindelijk te werken. Hartelijk dank.
En om je andere opmerking te beantwoorden...
Het onderdeel wordt gegoten in wormvezel op een ander onderdeel en vervolgens met de hand geboord met behulp van het laatste onderdeel dat moet worden geassembleerd om nauwkeurig te zijn. Dan dient het resultaat als sjabloon om altijd op de juiste plek te boren.
We willen de werkelijkheid zoveel mogelijk weergeven, dus ik geloof dat wikkelen nog steeds de beste oplossing is.
Dank u voor uw verduidelijkingen over de hervatting van handmatige bewerking en boren.
Als uw tweede laatste onderdeel stabiele en altijd nauwkeurige afmetingen heeft, kunt u ook een boormeter maken voor uw tegenboren. U zult een betere betrouwbaarheid en herhaalbaarheid hebben en meer gemak bij het boren.
Veel succes en je weet waar we zijn als je hulp nodig hebt ;-) ;-)