Gesleufde gatboring op gebogen plaatmetaal

Hallo,

Ik probeer gesleufde gaten te maken in een gebogen plaatplaat. Na wat onderzoek en testen leek de beste oplossing om mijn plaatwerk uit te vouwen, de extrusie (de gaten) uit te voeren en dan de buigfunctie te gebruiken.

Helaas zit ik vast bij deze laatste stap. Ik kan mijn plaatwerk niet vouwen: er verschijnt een foutmelding: " Reconstructiefout: Dit onderdeel bevat functies die niet kunnen worden ontvouwd." 
Ik gebruik SW2023

Dank je wel
indfret 4.SLDPRT (145,5 KB)

Hallo en welkom;

Zorg ervoor dat je aangeeft welke versie van Solidworks wordt gebruikt.
En een screenshot zou niet worden geweigerd...

Hierdoor kun je het onderdeel niet downloaden als onze versies van Solidworks ouder zijn. (Ik heb Solidworks 2022 en je gebruikt uiteraard een hogere versie)
En dit maakt het mogelijk om de kwaliteit van eventuele reacties te verbeteren...

Omdat ik jouw component niet kan openen, reageer ik blind.

• Het is verstandig om het plaatwerk te ontvouwen voordat je de gaten boort.
  • Let op de omstandigheden aan het einde van het boren, ongeacht het type materiaalverwijdering dat wordt gebruikt (Boorwizard? Extrusie?) … Ik geef de voorkeur aan de piercingassistent. Het is beter om niet " Door alles " te gebruiken, maar de diepte te koppelen aan de dikte van het plaatje.
  • Het is soms ook interessant om de optie " normaal tot " te gebruiken, vooral als de hoek van het te boren blad buiten de referentievlakken (X, Y, Z) ligt

Met vriendelijke groet.

2 likes

Hallo,
SW slaagt er heel slecht in om materiaal uit de plooien te verwijderen, dat is niets nieuws...
Voor een stomme koffer zoals jouw stuk lijkt het mij bijna onmogelijk, tenzij je de constructie op een andere manier begint (jouw constructie is logisch, SW minder):
Item2.SLDPRT (96,9 KB)
En we weten niet eens zeker of we het gewenste resultaat kunnen bereiken...
Succes!

1 like

@a_eriaud , bedankt dat je beleefd en waardig blijft :rofl:
image

2 likes

Ik denk hetzelfde, het is de methode van het bouwen van de overgangsplooien die de souk plaatst, met een andere methode om de kegeltonc te vormen werkt het

2 likes

Hallo, ik gebruik de versie van 2023, dus ik kan de constructieboom niet zien, kun je me vertellen welke instellingen je hebt aangepast?

Bedankt voor je antwoord, maar ik begrijp het verschil in parameter tussen jouw constructieboom en de mijne niet

Ja, de manier van bouwen bevalt Sw (2023) niet. Zelfs zonder materiaalverwijdering kan SW je werkstuk niet vouwen.

Hier is de methode om de kegel te bouwen en inderdaad heb je dezelfde methode gebruikt...

https://www.youtube.com/shorts/cPO41uUJsBk

1 like

@Le_Bidule
Oeps, het is de hitte :hot_face:
Mijn excuses.

Wat mij betreft is er in 2023 geen functionele oplossing om de kegelstam te vinden die ontvouwt (ontvouwt), maar de functie (vouwen) faalt systematisch, zelfs als er geen functie is tussen ontvouwen en vouwen
image
Misschien @Scofield1 het de Sw-versie is die het verschil maakt, want voor mij is de initiële constructie goed. Welke versie gebruik je?
@a_eriaud voor mij is jouw oplossing een gewalst plaatmetaal (cilinderdeel) en geen kegelvormige kofferbak.

@hugoferreira , hier is mijn methode
Stap 1: Opgevouwen bodemplaat

Stap 2: Materiaalverwijdering

Stap 3: Schetsvouwhack...

@sbadenis , het is inderdaad voor gewalst plaatwerk, ik herinnerde me net dat ik in mijn oude baan twee configuraties maakte: één gevouwen met het verwijderen van materiaal nr. 1 en één uitgevouwen met het verwijderen van materiaal nr. 2. Het is saai, maar het werkte...

1 like