Na veel onderzoek kan ik mijn oplossing nog steeds niet vinden, zal een vriendelijke ziel mijn probleem kunnen oplossen?
Uitleg:
Ik heb: een halve bol, hol, constante straal, wanddikte 95mm (zichtbare lijnen zijn slechts scheidslijnen)
Ik wil: de muur boren met veel kleine gaatjes; en elke as van een klein gat moet gericht zijn op het midden van mijn bol = > normaal boren naar het raakvlak.
Ik heb een schets gemaakt op een plan en ik wil dat het zich om het gezicht wikkelt om vervolgens het materiaal te verwijderen (op dit moment ben ik aan het testen, de schets is nog niet af en je moet je een cirkel voorstellen bij elke lijnkruising...).
De functie 'Opwinden' werkt niet; Ik denk dat het komt omdat het geen gesloten cilinder is.
De 'Projected Curve' staat niet toe dat er achteraf materiaal wordt verwijderd...
Probeer het uit door uw onderdeel om te zetten naar plaatwerk. Maak je schets met al je kleine gaatjes plat en verwijder dan materiaal en als ik me niet vergis, is het een normale verwijdering....
Stomme vraag, waarom ga je niet door de hulp voor het boren met een 3D-schets en daarna herhalingen?
PS: Ik heb getest op een halve bol met een straal van 500 en 10000 gaten van 5 mm, het werkt goed, behalve dat mijn pc ongeveer 12 tot 13 minuten nodig had om het te doen ...
Het plaatwerk had ik er ook over nagedacht, maar dat kan ik niet omdat het in feite een gelaste constructie is en wat je bovendien niet kunt zien is dat mijn constructieschacht 20 km lang is en ik niet alles opnieuw kan doen. En 'er plaatwerk van maken' wil hij niet.
Ik kan het ook niet herhalen omdat de verdeling van de gaten niet uniform is over de hele bol.
Dus om een idee te geven van de grootte van de operatie: de bol heeft een straal van 8910 mm en de gaten hebben een diameter van 60 mm. Elk deel van de bol moet ongeveer 6000 gaten bevatten...
Als invoergegevens heb ik dit: de cadrillage met alle goede afmetingen in ontwikkeling (dus plat).
En dit in beker, wat ik deed. Het probleem is dat ik elk punt moet beperken met het vlak en het oppervlak, dus ik moet alle uitsparingen maken.
Mijn wonderoplossing zit in de SW 2017-versie waar het mogelijk is om een schets op een bol te wikkelen (tot nu toe onmogelijk).
Dus de beste manier om te doen wat ik vandaag nodig heb, is de 3D-schets met hulp bij het boren, met een herhaling. Ook al geeft het niet het exacte resultaat, dit is de oplossing waar ik voor ga kiezen.
Anders heb je nog steeds de mogelijkheid om een deel van je bol plat te maken en je gaten erin te plaatsen, en vervolgens een stempelgereedschap te maken. U voert het stempelen uit en vervolgens een herhaling van uw sectie.
Wist je dat het mogelijk is om gaten te maken met alleen een rechte lijn? De functie voor het verwijderen van scanmateriaal moet worden gebruikt. Met een 3D-schets en cirkelvormige herhaling moet dit haalbaar zijn.
Mijn probleem is niet zozeer om de functie te kunnen herhalen, maar het gaat meer om hoe ik mijn schets plaats. Dus ik heb niet gespecificeerd, maar het is geen ontwerp, het is modelleren op basis van een plan. Dus het bestaat al in het echte leven, dus de fab is meer mijn zorg. Ik moet de werkelijkheid zo nauwkeurig mogelijk weergeven.
Dus, voor mijn oplossing...
Dat heb ik gedaan: hulp bij het boren met 3D-schetsen. Ik heb alle punten van een half deel op het binnenoppervlak geplaatst. Ik maakte plannen met behulp van het raster, om de lijnen van punten te kunnen maken. En om af te sluiten heb ik ze een voor een beoordeeld op basis van de dwarsdoorsnede (foto in een vorige post).
Dan symmetrie (in oranje), dan cirkelvormige herhaling.
Nu is het alweer 3 uur geleden dat de pc heeft zitten malen, ja ja echt 3 uur.. En het is nog niet voorbij!
Op dit moment draait het, het geheugen werkt, dus ik denk dat het echt rekent. Ik kan op een gegeven moment echter mijn geduld verliezen.
De verhuizing naar SW 2016 zal ook een grote stap zijn. Op dit moment zijn we in 2013, het is niet leuk. We hadden interne prestatietests om de versies te vergelijken (ja, in het begin wilde de versnellingsbak niet evolueren), het is niet nodig om te muggenziften, SW 2016 is een grote evolutie op het gebied van het beheren van grote assemblages.
Ik ben eindelijk klaar met mijn toneelstuk! Dus het kostte me 5 dagen...
Samenvattend heb ik het volgende gedaan:
- een lichaam = een deel van de halve bol
- een 3D-schets van honderd punten om elk gat te plaatsen. Elk punt wordt beperkt door het oppervlak, een vlak en een plaats met een dimensie (ter info, herhaling van schetsentiteiten werkt niet in 3D-schetsen). Als gevolg hiervan maak ik lijnen van stippen. Symmetrie op het gedeelte zelf.
- 'Circulaire herhaling' van corp. Het 'combineren' van lichamen.
- 'Verwijder het gezicht en vul de discontinuïteiten in' om de gaten op te vullen die er niet hoorden te zijn (lassen van de platen in de bol of laslijn die intact moeten blijven => duidelijk te zien zijn op de afbeelding).
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp.
Ik zal proberen dit in gestempeld plaatwerk te doen als ik het gebruik.