Hallo
Een collega adviseerde mij om tijdens een boorbewerking voor de doorgang van een schroef (bijvoorbeeld) een freesbewerking uit te voeren voor de doorgang van een schroef (bijvoorbeeld). Als ik het goed begrijp maakt het een "kegeltje" aan de zijkant van de piercing, klopt dat? Is het mogelijk om de boven- en onderkant te frezen met de boorhulp of moet u het geavanceerde boorgereedschap gebruiken?
Dank u voor uw hulp,
Charles
Hallo
Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is, maar je kunt het geheel doen met een materiaalafname via een omwenteling of met de boorassistent gevolgd door een afschuining door de twee randen aan weerszijden van het gat te selecteren.
Hallo
U geeft niet de SW-versie of het type schroef op.
Op SW2017, met de boorwizard, kun je voor een schroefgat vragen om een invoer- en uitvoerafschuining (je moet helemaal naar de onderkant van de functiemanager gaan. het werkt ook voor F/90- en CHC-gaten.
Het is dus niet nodig om geavanceerd te boren.
Hallo
Ik heb de indruk dat u op zoek bent naar de commandohulp voor boren => type boren/ frezen =>eindtoestand/ blind.
In dit geval moet u verzonken schroeven gebruiken. Handig voor bulken of afwerken.
Cdt
vis.png
Bijzonderheden:
SolidWorks 2019 SP4
Voor:
- Centreergaten diam 6. Ik heb alleen het frezen van de bovenkant, niet de onderkant...
- M8 speling. Ik heb alleen het frezen van de bovenkant, niet de onderkant...
Misschien ken ik de gebruiksregel van vlakfrezen niet... Moet dit aan de kant waar de schroef wordt ingebracht of aan de kant waar deze eruit komt?
Hallo @Charlesir
Het idee van een centreergat is niet logisch in SW, omdat het een model is van het onderdeel na bewerking.
Zoals @AperrO zegt, biedt de boorhulpfunctie vrijwel alle mogelijkheden, al dan niet gecombineerd.
(zie bijlage)
Vriendelijke groeten
assistance_percage_2020-08-20_12_10_06-window.jpg
Raar, ik zit op SW17 en ik heb dit:
Zou je een screenshot kunnen maken van je feature manager (mogelijk in 2 keer om het hele ding te krijgen)?
@Zozo_mp: SW stelt een categorie van gaten voor met de naam "centreergat" die tijdens het tekenen wordt herkend en die ervoor zorgt dat er automatisch een symbool wordt ingevoegd:
Persoonlijk gebruik ik het om de pingaten te lokaliseren. Het is duidelijker in de Model Tree.
Hallo
Ik bevestig wat @stefbeno zegt op SW2017 dat de optie toegankelijk is voor alle modellen.
U moet de binnenkant controleren om een afschuining te hebben aan de andere kant van degene die wordt gebruikt voor de boorfunctie.
Vriendelijke groeten
@Stefbeno
Bedankt voor de info ;-) het moet twintig jaar geleden zijn dat ik voor het laatst centreergaten heb gemaakt en nu nog minder met CNC's.
Ik herinner me echter dat we in het verleden twee centreergaten hebben gemaakt die dienden als een nulmarkering op de Hauser-prikklokken. Het is waar dat het in die tijd een prestatie was om meerdere grote centra op een freesmachine te maken. Vandaar de prikklokken.
Het is een veteraan die ik ken ;-) ;-) ;-)
Hoi allemaal
Ja uitstekend, ik weet het niet, ik gebruik de afschuiningsfunctie ...
Maar dit is beter.
Bedankt.
@+.
2020-08-21_112243.jpg
Dit is wat ik heb voor de doorgang van een M8-schroef. Ik heb alleen het frezen van de bovenzijde beschikbaar. Voor de centreergaten hetzelfde.
Voor mij is het frezen van de bovenzijde (nou ja, de afschuining die is gedaan), het is het kleine extraatje dat me in staat stelt te zeggen dat de ontwerper aan alles heeft gedacht :=). Het is vooral praktisch voor het inbrengen van schroeven/pinnen en het voorkomen van een braam...
Enig idee wat er aan de hand is?
fraisagefacesup.jpg
Hello@charlesir
Ik heb moeite om je te volgen of in ieder geval moeilijk je PB te begrijpen. ;-) (niet met je hoofd bonken! )
Hier is een afbeelding van drie soorten gaten gemaakt met één functie tegelijk en in één keer met de boorhulpfunctie: die biedt veel mogelijkheden. Zie de bijlage
Vriendelijke groeten
assistance_percage_-_2020-08-21_17_04_49-window.jpg
Hallo
Heb je complexe vormen? Dit kan een probleem zijn.
Heb je een plaatachtig onderdeel geprobeerd , zoals het voorbeeld van zozo-mp?
Cdlt
Sorry voor de 2 identieke berichten. De site was vanmorgen buggy
Hallo
Heb je het al eens geprobeerd op een plat stuk? (Voorbeeld zozo-mp)
Als het onderdeel complex is, kan het een probleem zijn.
Cdlt
Hallo
@ yannick.petit : a priori eenvoudige vormen, ik ben op gebogen plaatwerk in mijn geval.
@Zozo_mp : sorry als ik niet duidelijk ben. Ik ben op zoek naar frezen aan de boven- en onderkant wanneer ik een gat maak (schroefdoorgang, centreren, tappen, ...) om het inbrengen van schroeven/pennen/... Mijn probleem is dat ik de opties (sup en inf vlakfrezen niet kan vinden). Soms is de optie er, soms niet... Wat betreft de schroeven die ik gebruik, het zijn CHC-schroeven, dus het is niet mogelijk om een mes te maken voor een verzonken kop zoals je in je screenshot liet zien. In PJ wat ik aan weerszijden van mijn gat wil doen, mijn probleem is dat ik op het laatste alleen het frezen van het bovenvlak kan doen, geen optie voor het ondervlak. Tegelijkertijd maakt het de verspaning behoorlijk complex. Ik hoop duidelijker te zijn met mijn uitleg!
fraisagefacesup2.jpg
Hallo
Het is vreemd, aangezien deze optie (al een tijdje) bestaat, ben ik je probleem nog nooit tegengekomen.
Misschien een probleem met de registersleutel?om te controleren:
Sluiten Solidworks
Ga naar regedit (start, voer regedit uit) en hernoem vervolgens:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Solidworks \ SolidWorks .... afhankelijk van de versie die u wilt resetten.
Wanneer u SW opnieuw opstart, heeft u de "fabrieksinstellingen"
Als u de vorige instellingen wilt vinden, verwijdert u de gemaakte sleutel en vervangt u deze door de oude
Heeft u contact opgenomen met uw hotline? misschien een bug in de Solidworks-versie?
Cdlt
Hallo
Ik heb net ondersteuning gekregen aan de telefoon (voor een ander probleem) en kreeg mijn antwoord.
Wanneer ik de eindtoestand verander (door alles, volgende oppervlakte, ...) verdwijnt het "probleem". Ik kan dus zowel aan de boven- als aan de onderkant frezen. De beller legde me uit dat SolidWorks dit geen bug vindt, maar een beperking in functionaliteit. Ze realiseerden zich dat de boven- en onderkant niet triviaal waren om te gebruiken en dit veroorzaakte veel verliezen op grafische prestaties ... Tot zover het verhaal!
@ charleslr ,
Ik valideerde, ik realiseerde me dat het doen van een aftrekking of extrusie door "tot" te zetten in plaats van eenogig met een afstand, me meer tijd kostte om opnieuw op te bouwen.
Moge de kracht met je zijn.