SOldiworks gebogen palque boren (stortbak)

Hallo

Ik ben wanhopig op zoek naar een oplossing voor mijn probleem.

Ik loop stage aan het einde van mijn studie in een klein bedrijf dat tanks verkoopt (aquatank) en het is mijn taak om de genoemde tanks te ontwerpen.)

Ik ken de afmetingen van de platen waaruit de tank bestaat, ik ken de afstand tussen elk gat.

Ik probeerde eerst mijn gaten te maken met de boorassistent, maar toen ik een deel herhaling deed om het begin van een kom te krijgen, vielen de gaten er niet voor... Kortom, het was vals.

Ik zag dat er een manier was om de schets te projecteren, ik probeerde het en het was erger, het miste de verticale gaten voor de bouten.

Kortom, is het mogelijk om een rechthoekige plaat te nemen, deze te boren en vervolgens te buigen? En tot slot dit stuk te herhalen om een gesloten diameter te verkrijgen?

want op dit moment ben ik een beetje verdwaald en weet ik echt niet hoe ik mijn tank moet maken...

Bij voorbaat dank,

als ik het niet duidelijk heb, zou ik morgen foto's van de bestaande online kunnen zetten,

Vriendelijke groeten

Jean-Pascal.

Zie o.a. deze tutorial van onze vriend @ manu

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/creer-un-marquage-sur-une-virole-pour-laser-ou-plasma

Dit geeft u een goede basis voor uw verwijdering in kwestie

2 likes

Hallo

Ja, ik zie niet echt waar je op doelt. Het zou helpen als u foto's van uw behoefte plaatst. Daarna hangt het nog steeds af van welke versie van Solidwoks je gebruikt, omdat er wijzigingen zijn aangebracht  in sommige plaatwerkfuncties met zijn materiaalverwijderingen.

Ik was op de site, ik denk dat je een metalen huls van plaatstaal moet maken en deze vervolgens moet uitvouwen, dan je gaten moet plaatsen met behulp van de materiaalverwijderingsfunctie en dan je onderdeel opnieuw moet vouwen en daar zou alles goed moeten zijn...

3 likes

Het is duidelijk dat een afbeelding zou helpen om het probleem beter te begrijpen.

2 likes

Hallo

Sorry dat ik op solidworks 2016

Het plaatwerk van de tutorial is 360° gebogen, ik heb nog nooit plaatwerk gebruikt. Is het mogelijk om het gedeeltelijk op te vouwen?

En met de kansen

Ik hoop dat het nu explicieter voor je is.

Dit deel klopt niet, de piercings zijn helemaal niet zoals ze zouden moeten zijn (ik deed het met piercing assistent..) en als ik een repetitie van het stuk doe... De gaten van de verschillende platen zijn niet uitgelijnd.

Bij voorbaat dank!

Jean-Pascal

Hallo

je maakt een schets met de Ø Int en vervolgens zet je deze om in plaatwerk door de dikte en vervolgens de hoogte van het stuk op te geven door een k-factor van 0,5 te zetten. Dan heb je daar het stuk plaatwerk en dan selecteer je een rand van het onderdeel en vouw je het uit, plaats je de gaten en vouw je zoals in de bijlagen.

try.sldprt
1 like

Ik denk dat ik heb gevonden hoe ik het moet doen, dankzij de tutorial en een YouTube-video.

Ik laat het je voor de middag weten.

Heel erg bedankt in ieder geval!

Nou, ik heb gevonden hoe ik het plaatwerk moet vouwen en ontvouwen.

Ik heb echter geprobeerd om een kleine verwijdering van materiaal op de uitgevouwen te doen, dan vouw ik het onderdeel en verdwijnt de verwijdering van materiaal, in de functieboom verschijnt het grijs en wanneer ik de verwijdering annuleer, vouwt het het onderdeel opnieuw uit... raar:(

Hallo

Als het u kan helpen, is hier een voorbeeld in plaatwerk,

1-met uitvouw-/ vouwfunctie.

2-Cirkelvormige herhaling.

Succes.

test_7.sldprt
2 likes

Ik kijk naar wat er gebeurt.

Kijk of het iets voor jou is

zie bijgevoegd bestand SW 2012

piece3_tole_deplier_pier_jp.sldprt

Super!

Het lijkt mij te zijn wat ik zocht!

Heel erg bedankt aan jullie allemaal!

1 like

Let op de zijkant van je lakenlengte, je moet naar mijn mening de lengte van de hanger beoordelen

kijk op mijn stuk hoe ik het deed

@+ ;-)