PG boren voor wartel

Hallo

Ik zou graag een PG7-wartel in een aluminiumblok willen schroeven, het probleem is dat het PG7-gat niet bestaat in de boorassistent, ik heb geprobeerd het in de gereedschapskist te maken, maar als ik het wil gebruiken, krijg ik boorgegevens die niet zijn gevonden voor de PG7-maat.

Om het boren toe te voegen kopieerde ik een standaard die helemaal uitgeschakeld was en bij het rechtstikken dat ik had toegevoegd, vulde ik de maat, spoed en diameter in.

Weet je of ik een boekenkast kan telecarven met het is ergens piercing en of hoe ik mijn piercing kan maken.

Bij voorbaat dank

Een alternatief zou zijn om een bibliotheekfunctie te creëren. Eén per boormaat.

Deze functie zou eigenlijk een functie "geëxtrudeerde materiaalverwijdering" hebben bij de boordiameter en een tapannotatie. Zet bij het verwijderen van materiaal een diameterafmeting door de tekst te wijzigen in "PG7".

Hallo.

Start, solidworks, solidworks-tools en toolbox-parameter

Kies vervolgens de boorwizard voor de standaard, het type tappen

En u zult een tabel tegenkomen zoals de PDF, indien bijgevoegd.

Klik op toevoegen en wees voorzichtig als u geen waarde wilt plaatsen

In een doos moet je een spatie plaatsen.

Dat is het, het zou je moeten helpen.

doc1.pdf
1 like

oroux1 dat is precies wat ik deed, maar als ik terugga naar de solidworks boorassistent en ik wil de gemaakte draad gebruiken, zet ik "boorgegevens niet gevonden voor de PG7-maat"

Ik denk dat de eerste keer dat ik het probeerde, hetzelfde met mij deed.

Ik vergat te vermelden dat wanneer je een thread toevoegt, je op thread-gegevens moet zijn.

en je moet ook weer stevig opstarten denk ik.

De subtiliteit was er, je moet in thread-gegevens zijn en het werkt, heel erg bedankt

1 like

Hallo

Ik ben een beetje laat om te antwoorden, maar welke versie van Solidworks gebruik je?

Ik gebruik de 2012-versie en in de boorwizard in DIN-norm en type "getapt gat voor schede", heb ik de PG7-kraan.

sw2012_pg7.jpg
1 like