Boor pers

Hallo

Ik heb een probleem op te lossen, maar ik loop een beetje vast, ik moet een beter afstel- en positiehoudsysteem op een kolomboormachine vinden zodat de tafel gemakkelijker te manoeuvreren is.

Ik dacht erover om met een krik te gaan voor de gids van de tafel, maar ik weet niet echt hoe ik het moet aanpakken. Bedankt voor je hulp, het zal me erg nuttig zijn. Bekijk gerust de foto van de oefening.

image1.png
1 like

Allereerst is een krik niet gemaakt om te geleiden.

U moet weten:
- Welk budget?
- Hoeveel machines moet ik bouwen?
- Hoe nauwkeurig is de afstelling?

1 like

Ja, ik denk dat je onderwerp veel te vaag is om te behandelen...

Fijne dag

G.

Hallo

Op onze kolomboormachines hebben we een rek aan de mast en een handvat met tandwiel op de tafel.

Je moet het aandraaien nog laten staan.

S.B

Hallo, je boormachine ziet er als nieuw uit. Heb je de kolom schoongemaakt met aceton voordat je hem monteerde?

Als je het hebt gehad over de tafelhoogteverstelling en je vindt het moeilijk, wat moet ik dan zeggen over mijn boormachine... Tafel van 130 kg...

@Yves T., gezien de foto en de sfeer, zou ik eerder neigen naar een onderwerp van studie!!

Geen machineprobleem.

Fijne dag

G.

3 likes

Hallo

En door de lengte van de crank te vergroten of een groter handwiel (indien mogelijk aan te passen als afstemhulpmiddel) kun je minder kracht uitoefenen en dus nauwkeuriger zijn (c=rw).