Verloren hand

Hallo @ allemaal

Onderaan de creatieboom bevindt zich een blauwe balk die, als erop wordt geklikt, de cursor in een handje verandert, waardoor de blauwe balk omhoog kan gaan. Dan verschijnt alles onder de balk niet meer in het model.

Het werkt goed in een Part, maar helemaal niet in een ASM.

Ik zie niet of misschien de instelling van dit ding.
Ik weet niet meer wie me heeft uitgelegd hoe ik deze balk kan blokkeren om de ASM te verlichten (ik herinner me de manipulatie niet)

Kort! hulp nodig ;-) Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi Zozo

De blauwe balk is de ref waar u uw boom gaat beheren of de creatie hervat

Ik denk dat het de (gele) blokkeerbalk is waar je het over hebt

Hierdoor kunt u de onderdelen veel sneller openen

Zie deze link

https://www.visiativ-solutions.fr/comment-activer-la-barre-de-blocage-solidworks/

@+

1 like

Hoi @gt22 

Thuis is het blauw aan de onderkant en geel aan de bovenkant maar dat is niet belangrijk.

Ik probeerde de manipulatie van de tutorial, maar beschuit het werkt' po

Iemand had me verteld dat ik het onderdeel lichter kon maken door het te vergrendelen met de gele balk, maar dat lijkt iets anders te zijn. Het is de blauwe balk onderaan die weigert te bewegen.

Vriendelijke groeten

Hoi Zozo_mp,

De blauwe balk is wat bekend staat als de "herstelbalk".

Heeft u functies en/of schetsen in de boom van uw assemblage ?

Vriendelijke groeten

1 like

De gele balk wordt beheerd op kamerniveau

Zodra je stuk klaar is, laat je je gele balk aan de onderkant zakken zodat je je stuk blokkeert

Het stelt je in staat om je hele kamer te hebben, maar het is alleen visueel, dus minder zwaar, dus + snel

De blauwe balk is het niveau van nabewerking van uw onderdeel of assemblage 

De blauwe balk kan bij mijn weten nooit boven de gele balk staan

omdat de gele elke creatie er hoog op blokkeert

@+

1 like

Hoi @Zozo_mp,

Uit het geheugen had ik de zaak al op een onderdeel, het is het bestand dat buggy was (snuif),
Pogingen kunnen worden om Q opnieuw op te starten / te controleren en vervolgens op te slaan als,

Vriendelijke groeten

Hoi allemaal

@d.Roger: Ja, ik heb verschillende functies en zelfs verschillende onderdelen in de ASM. 

@Pierre het  doet het met mij, zelfs op andere oudere ASM's. Of zelfs als ik er snel een maak met twee aparte muntblokjes die in de ASM worden gedaan

@gt22 wat ik niet begrijp, is dat het op onderdeelniveau werkt, maar onbruikbaar is in een ASM.  De gele en blauwe balk werken prima in de kamermodus.

Waarschijnlijk een kwestie van parameter, maar welke???????

Vriendelijke groeten

Een kleine restauratie van de instellingen ... Vooral omdat je er waarschijnlijk direct na het instellen een back-up van hebt gemaakt :-)

Vriendelijke groeten

Daniël

1 like

Hallo

Voor mij kan de blauwe balk in een assemblage alleen worden verhoogd voor materiaalverwijderingen die rechtstreeks in de assemblage worden uitgevoerd, maar van bovenaf de onderdelen en andere assemblages waaruit de assemblage bestaat.

Fijne dag voor jou

barre_bleue.jpg
2 likes

Hallo 

Blauwe balk : "Rework bar" -> Zet functies in een onderdeel of functies in een assemblage (materiaalverwijdering, symmetrie, herhalingen) in een verwijderstatus

Gele balk : "Blokkeerbalk" -> Vergrendel functies om fouten tijdens wijzigingen te voorkomen, en de functies worden vergrendeld en niet gewijzigd, geen herbouwingen meer dus tijdwinst, beschikbaar in de kamers, 

De herstelbalk brengt de staat van het verwijderen van functies, niet van onderdelen, 

In de hoop je geholpen te hebben, 

Fijne dag 

5 likes

Hallo @ allemaal

een speciale dank aan iedereen die heeft gereageerd en vooral voor de goede differentiatie van de woordenschat "Herstelbalk en blokkeerbalk".
@ Daniel  de instellingen ... Ik ga meteen een back-up maken, want het is veel betalen en betalen geweest sinds ik het heb gedaan! Dank je wel ;-)

Ik realiseerde me net met het antwoord van @Rim-b dat de functie niet actief is in ASM's (tenzij er speciale voorwaarden zijn).

Ik weet niet waarom ik een Gordiaanse knoop in mijn hoofd heb gemaakt, maar je hebt besloten ;-)

Bedankt @theo.cuadrado voor de precisie van zijn antwoord en de aanvullende informatie over de functies (materiaalverwijdering, symmetrie, herhalingen). Helaas, we kunnen maar één antwoord kiezen, maar je hebt me heel goed geholpen. Kom vaker naar het forum met je goede kennis ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes