Prestatie-eisen voor Solidworks 2016

Ik wil graag de SW 2016-licentie installeren die de middelbare school met mij deelt, maar ik weet niet zeker of ik over de nodige vaardigheden beschik...
Ik heb een NIEUWE Windows 10 64bits laptop met 4 GB RAM, is dat genoeg?

Dank u voor uw antwoord

Goedenavond, kijk op deze link je hebt alle info.

https://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

Maar in onze ervaring is het enige punt dat vaak blokkeert de grafische kaart.

Deze grafische kaart hoeft, in tegenstelling tot wat velen denken, niet ultrakrachtig te zijn, hij hoeft alleen compatibel te zijn.

Als u niet weet welk type kaart u op uw pc heeft, installeert u het gratis hulpprogramma Speccy. Het vertelt je alles over je configuratie.

Hou ons op de hoogte :-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Het is moeilijk om zo te antwoorden.

- Windows 10 64bits NIEUW: ja, maar is het familie of pro?

- 4 GB RAM: het is misschien een beetje krap, vooral omdat ik denk dat er niet alleen Solidworks op zal draaien.

-Processor?

-Videokaart? (de behoefte is afhankelijk van het beoogde gebruik voor Solidworks)

En vooral:

- Wanneer wordt Solidworks voorgeschreven? (eenvoudige onderdelen en samenstellingen, oppervlak, enz ...)

Voor mij denk ik dat het echt te dichtbij is, het gaat waarschijnlijk omdraaien, maar van daaruit eraan werken!!

Vriendelijke groeten

Word niet boos d.roger, we hebben het over een licentie die op de middelbare school wordt gebruikt. We gaan ze niet vragen om een complete machine te maken.

Ik denk dat het voorbij moet gaan, het komt dicht in de buurt van wat ik thuis heb. Natuurlijk zal het niet transcendent zijn, maar het moet worden gedaan om een stuk te maken, een kleine assemblage van ongeveer tien stukjes.

Vaak heeft dit type machine een gaming-georiënteerde grafische kaart die niet weet hoe hij met SW moet werken, in tegenstelling tot de grafische chipset die in het moederbord is geïntegreerd. Je moet dus op het punt komen dat wanneer je SW gebruikt om de GeForce-kaart uit te schakelen en de Intel-chipset te forceren.

2 likes

Hallo

@stefbeno, ik word niet boos en als het zo is opgevat, bied ik mijn excuses aan, ik heb alleen een paar vragen gesteld om de noodzaak beter te begrijpen en zo te proberen een antwoord te geven dat zo dicht mogelijk bij de behoefte ligt.

Vriendelijke groeten

Geen zorgen, het was tweedegraads, er is een gebrek aan smileys op dit forum.

1 like

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik besloot het toch te installeren omdat ik het nodig heb en we zullen tenslotte zien, het is alleen maar om mijn kleine bedrijfsproject te modelleren, het zal niet ver gaan...

Veel succes