Bioklimatologische pergola

Hallo

Ik ben op zoek naar een studie die al is uitgevoerd voor een bioklimatologische pergola met gemotoriseerde verstelbare lamellen.

Afmeting: 7.60 x 3.50m leunend tegen het huis.

Het ontwerp is heel eenvoudig en toch zijn de prijzen super hoog (voorbeeld van een offerte van 15000€)

Als iemand van jullie geïnteresseerd is om het zelf te doen. Ik zal blij zijn met uw ervaring

2 likes

Hoi @ david

Hier is een link over het onderwerp

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PhtQPUmAw9s

@+ ;-)

3 likes

Het ruikt naar een uitdaging, de vorm van een uitdaging, maar het is geen uitdaging! ;p

In uw offerte moet u oppassen dat de montage niet wordt meegeteld, anders wordt de waarde van de pergola vertekend.

8 likes

Het meest ingewikkelde is niet het ontwerp, maar de programmering.

We hebben een systeem nodig dat de bladen echt kan oriënteren op basis van de stand van de zon en niet op basis van een theoretisch berekende positie van de zon.

Het is dit systeem en de programmering ervan die de prijs opdrijven.

2 likes

De oriëntatie van de lamellen in functie van de klimatologische omstandigheden (wind, zon, enz.) is optioneel. Er zijn cranks om de messen zelf handmatig te oriënteren. 

Zelfs met de slinger zitten we inderdaad in de door David genoemde prijsorders.

Ik ben ook geïnteresseerd in het project, maar helaas niet goed genoeg in doe-het-zelf. 

1 like

Hallo

Ik was een fabrikant van bioklimatologische pergola's met verstelbare lamellen + veel opties: verlichting, verwarming, zijzonwering.....

Om te zien

http://www.tellier-protec.com/pergola-bioclimatique/

REM49 zei:

1 like

Nou ja... +1, geïnteresseerd

Ontwerpen we er een en maken we hem in serie? Open we een voorverkoop en lanceren we een challenge zoals voorgesteld door @Tomalam?

Er is een markt, jongens! En de meisjes...

Daarna doen we een rondreis door Frankrijk voor de installaties!

;-D

2 likes

Bijkomende vragen:

Als het ontwerp heel eenvoudig is, waarom zou je dan op zoek gaan naar een onderzoek dat al is uitgevoerd?

Waarom doe je niet je eigen studie?

3 likes

Het systeem van verstelbare lamellen is op zich niet ingewikkeld.

Gebogen metalen of in de handel verkrijgbare metalen bladen, spankabels die op de bladen zijn aangesloten om ze te draaien.

Een stalen frame voor de structuur en voila.

Ter oriëntatie, ofwel handmatig met een slinger, ofwel een theoretische oriëntatie zoals hierboven vermeld, of een module met lichtdetectie, maar het kost een arm en een been...

Wat het bioklimatologische betreft, ik weet er niet veel van... Maar het is gewoon een kwestie van isolatie, transmissie van de trawler, enz...

Ik denk dat het "bio-klimatologische" te wijten is aan het feit dat de bladen kunnen bewegen en de maximale schaduw kunnen bieden, afhankelijk van de stand van de zon.

Het is een functie die ik moeilijk bruikbaar vind voor op een pergola. (op een erker of zonnepanelen begrijp ik het, maar hier...).

Kan iemand mij de interesse uitleggen?

1 like

De oriëntatie van de lamellen is vooral interessant als ze gesloten zijn. Stelt u zich eens voor: op een zomeravond met het gezin op het terras met regenachtig weer. Je kantelt de lamellen die in gesloten toestand een waterdichte hoes vormen. Je hoeft niet alles in te pakken. Hoe vaak heeft deze situatie een goede avond verpest.

Dan is het sturen volgens de zon persoonlijk niet handig.

@david.passepont

Oké, dus dit is gewoon een stijve terrasluifel.

Wat is in dit geval de link met bioklimatologisch?

Is het alleen maar om milieuvriendelijk te zijn en tegen een hogere prijs te verkopen?

1 like

Hoi allemaal

Voor mij is de term bioklimatisch meer een puur marketingmodewoord voor een pergola.

Ok, de lamellen zijn georiënteerd om de zon binnen te laten of zich te beschermen tegen de regen.

Vroeger waren er jaloezieën die uit- of vouwden, dus we kunnen zeggen dat de jaloezie bioklimatologisch is???

http://www.solisysteme.com/fr-FR/pergola-bioclimatique

Ik vind de prijs van 15.000 euro nogal exorbitant. Ok, de software voor het automatisch beheer van de positie van de zon kost tijd om te worden ontwikkeld, maar dan kost het niets. Een elektronisch bord met een paar componenten, vooral gemaakt in grote series, zelfs met de afschrijving van de softwarestudie over 3 jaar is bespottelijk.

Ze moeten daar ruimte voor zichzelf op maken.

Het valt nog te bezien of het de fabrikant, de groothandel of de handelaar is die het meest profiteert.

S.B

PS: Ik ben vanmorgen niet in een goed humeur opgestaan;)

4 likes

@ S.B

U vergat rekening te houden met de kosten van de reclamefolders die opnieuw moesten worden gemaakt om de term "bio-klimatologisch" toe te voegen om vast te houden aan de huidige ecologische mode. :D :D

PS: Ik ben ook niet op de juiste voet opgestaan;)

2 likes

Ooh er hangt hier een sfeer....

Voor de prijs is het des te moeilijker als de automatische oriëntatie-optie niet is bekostigd!!! Begreep ik je correctly@david?

Ga naar de website van Solisysteme.

Zij zijn de leiders op het gebied van bio-klimatologische pergola's.

Bovendien werkt hij met Solidworks!

Inderdaad, de prijs is exclusief deze optie. De basisprijs ligt rond de 600€/m² en kan oplopen tot 900€ om u te vertellen dat ze geld verdienen.

De term bioklimatisch is inderdaad marketing, maar heeft nog steeds zijn betekenis omdat het gaat om het reguleren van de omgevingstemperatuur op het terras door simpelweg gebruik te maken van de luchtcirculatie en de bescherming van de zon.

Maar we kunnen zeggen dat het bijna een pleonasme is om te zeggen dat een pergola bioklimatisch is.

Kortom, het blijft biologisch als de controle handmatig blijft

eerlijk gezegd zie ik niet wat BIO heeft in aluminium en plastic

Nu wil ik een zon- en regenscherm ontwerpen

een pergola ventileren die geen muur heeft, ik lach

Dit type product kan interessant zijn

Op verandadaken die zo goed gespannen zijn dat ze waterdicht kunnen zijn tegen regen

en heeft een thermische isolator in zijn massa

of op het dak van een veranda als parasol 

@+ ;-)

3 likes

Heb je gelijk @gt22, er gaat niets boven 2 parasols, een Perrier en een 51........... Ja, ik geef je een kamer... ;-)

Ik hou van dit principe... maar niet voor 15000€.

2 likes

Wacht even voordat u koopt.

Binnenkort zal Fab21 mijn modulaire portaalproject op de markt brengen.

Ideaal om deze gele parasol te vervangen...

3 likes