Ik vraag je omdat ik geen bestandsextensie kan toevoegen voor een bestandsgegevenskaart die moet verschijnen voor een nieuw bestandstype. Ik wil het woordtype met macro (.docm) toevoegen, zodat ze op dezelfde manier worden behandeld als onze woordbestanden zonder macro (.docx). Ik kon zonder problemen een categorie toewijzen, maar mijn .docm-bestanden hebben geen bijbehorende gegevenskaart. Dus ik heb geprobeerd de .docm-extensie toe te voegen door een gegevenskaart te bewerken, maar ik krijg een foutmelding "u mag de kaart niet in deze map opslaan". Ik begrijp het probleem niet en hoe ik het kan oplossen. In de help staat dat "u toestemming moet hebben om het kaartontwerp bij te werken voor de map met de kaart". Hoe krijg ik deze toestemming? Of is het op een andere plaats dat we de extensies moeten definiëren die deze of gene gegevenskaart zullen bevatten?
Als extra info ben ik ingelogd als PDM-beheerder om deze bewerking uit te voeren. Zou er ook een beheer van rechten moeten worden gedaan voor de beheerder?
Bedankt YP69, dat is precies wat ik probeer te doen. Ik voeg de extensie .docm toe aan de bestandskaart, maar door de volgende foutmelding kan ik de wijziging niet opslaan: "u heeft niet het recht om de kaart in deze map op te slaan". Ik denk dat er een toegangsrecht ontbreekt voor het beheerdersprofiel, maar ik kan niet vinden hoe (de beheerder heeft niet alle rechten, hij moet het zelf toekennen!). Ik heb het gevoel dat ik geen wijzigingen kan aanbrengen in de bestandskaarten (hoeveel de bestandskaart ook wordt gewijzigd, het lijkt alsof ik de rechten niet heb).
Vergeet niet de .docm-extensies toe te voegen in de bestandstypen die door EPDM worden beheerd (Bestandstypen: pictogram met een ? in de beheerdersinstellingen van de kluis).
Ik ben overgestapt naar 2020 en ik moest de .sldedb extensie toevoegen om de toolbox database in bijvoorbeeld EPDM te kunnen beheren.
Bedankt froussel, ik heb het .docm-type toegevoegd aan de bestandstypen. Het probleem lijkt meer een toegangsrecht te zijn om de bestandskaart te kunnen wijzigen in plaats van het nieuwe type in kwestie (aangezien ik dezelfde foutmelding krijg als ik iets van een bestandskaart/map wil wijzigen). Ik kan niet vinden in de rechten die aan de beheerder zijn toegekend of er een selectievakje is zoals "de wijziging van kaarten toestaan".
Hallo, dank u voor uw opmerkingen. Ik begreep het eindelijk en loste het probleem op. In feite was ik ingelogd als beheerder in de admin-tool, maar ik bleef ingelogd als gebruiker in de kluis. Toegang tot de map "ADMIN" van de kluis was daarom niet toegankelijk vanuit mijn gebruikerssessie. Ik moest inloggen als beheerder op kluisniveau om de wijziging door te voeren (en het was niet zo eenvoudig vanwege de automatische Windows->ePDM-login).