Goedemorgen, dames en heren.
Ik kom snel tot de kern van de zaak:
Is het mogelijk om (net als bij gelaste constructieprofielen) aangepaste standaardbestanden te maken voor de Drilling Wizard, waarin ik mijn eigen boorconfiguraties/vormen kan maken?
Ik geef je een concreet geval zodat je me kunt volgen:
Tijdens een ontwerp besluit ik om van een " eenvoudig " gat naar een inzetstuk te gaan, dus ik moet mijn boren verwijderen, een schets maken met een zeskant en RE mijn bouten erop beperken met alle moeite die dit met zich meebrengt.
Op één hole is het acceptabel, maar als je 5 of 6 holes begint te overschrijden... Een beproeving 
Als ik gewoon de boorwizard zou kunnen gebruiken om mijn standaard " custom drilling" > " hexagonale inserts" > " M8 " te selecteren, zou ik niet alleen dat niet meer hoeven te traceren, maar is er ook een goede kans dat mijn beperkingen niet verloren zouden gaan (ik denk dat ik op dit punt een beetje goedgelovig ben).
Ik heb een beetje in mijn hoekje gezocht, maar deze standaardbestanden lijken nogal ontoegankelijk.
Enig idee? Bedankt.
De bestanden zijn in mindere mate aanpasbaar.
U kunt de afmetingen wijzigen, maar niet de vorm en geen toevoeging van nieuwe soorten boringen.
Om de parameters van de toolbox te wijzigen:

Dan hulp bij het boren:

Het is meestal nodig om een standaard te kopiëren om deze later aan te passen.
Dus voor de zeshoekige inzetstukken, voor mij wordt het gekookt onder deze assistent, je moet verwijzen naar een bibliotheekfunctie en opnieuw beperken. geen andere keuze.
1 like
Voor de Hexa-wisselplaat is het al klaar, want als je kijkt naar wat de assistent-functie doet voor het boren, is het een verwijdering van materiaal per omwenteling.
2 likes
Hallo
De gemakkelijkste manier is zeker om de geavanceerde boringen te doorlopen:

U kunt dus vrijwel alles stapelen wat u wilt in de volgorde die u wilt en met de afmetingen die u wilt:
2 likes
Ik had nog nooit naar deze functie gekeken, ik zal hem eens nader bekijken...
Om dit soort functies te plaatsen, gaan we door de functiebibliotheek en slepen en neerzetten, het is daardoor gemakkelijk te gebruiken. Maar je krijgt er geen piercing tafel van.