Hoi allemaal
Ik ontdek de functie van het ontwerplogboek, dat veelbelovend is als het gaat om de ontwerpgeschiedenis van een onderdeel.
Maar de lay-out is vanaf het begin ronduit lelijk, de toevoeging van de afbeelding in automatisch is bijzonder lelijk, en ik zou er graag wat eigenschappen aan willen toevoegen.
Ik heb hier de originele sjablonen gevonden:
C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\Journal.doc
En ik verwees naar een nieuw sjabloon in Option/File Location\Design Log Template
Pb, zelfs als je de sjablonen in de oorspronkelijke map verwijdert, zal SW niet zoeken naar de nieuwe waar ik het heb gedefinieerd.
Door naar de prtdot te gaan en het logboek aan te passen, vind ik mijn bewerkingen bij het openen van een nieuwe munt. Maar door dezelfde wijziging op de asmdot te willen reproduceren, op geen enkele manier, zegt SW me dat ik het bestand niet moet vinden. Dus ik heb een journal.doc terug in de originele map gezet, en nu is het OK, de assemblage kan zijn logboek hebben.
Dus ik eindig met:
- Een mooi sjabloon dat nutteloos is omdat het niet door SW wordt gebruikt
- een prtdot die zijn dagboek intern heeft opgeslagen (en dus helemaal niets lijkt aan te wijzen)
- een asmdot die alleen naar de originele map van SW verwijst.
Dit verhaal is te gek.
Zodra dit is opgelost, zal ik moeten uitzoeken hoe ik naar SW-eigenschappen kan verwijzen om het op de voorpagina weer te geven ...
Als iemand een idee heeft hoe ik eruit kan komen, ben ik geïnteresseerd, ik zal het kleine haar dat ik nog heb op dit helse ding uittrekken.