De formuliereditor aanpassen - SolidWorks

Hallo

In de aangepaste eigenschappen van mijn onderdeelmodel heb ik verschillende eigenschappen toegevoegd.

Wanneer ik de Property Form Editor gebruik, heb ik in de lijst met eigenschappen alleen de eigenschappen die SolidWorks standaard biedt.

De eigenschappen die ik aan mijn sjabloon heb toegevoegd, worden niet weergegeven (zie afbeelding)

Hoe kan ik de Formuliereditor zo aanpassen dat ik standaard de eigenschappen heb die ik heb toegevoegd?

0.jpg

Verdomme, het is me gelukt om het te doen zonder echt te weten waarom (zie afbeelding waar je mijn aangepaste eigenschappen kunt zien)

Misschien moeten we SolidWorks sluiten en openen?

Ik ga wat tests doen

0.jpg
1 like

Hoi @ Alain

Als u nieuwe functies aanmaakt in de editor

ze moeten er rekening mee houden

Dus eenmaal gevalideerd, hoeft u alleen maar opnieuw te openen om de overweging effectief te laten zijn

Ik vind het normaal , jij niet?

@+ ................

2 likes

Hallo Alain, ik weet dat voor de locatie van de bestanden (in opties)

Je HEBT OFWEL MAAR ÉÉN PAD, anders neemt solidworks standaard het pad 

formulaire_de_propriete.jpg

Persoonlijk heb ik een speciale map in Mes_documents waar ik alle SolidWorks-instellingen opsla. Hierdoor kan ik zonder al te veel problemen meerdere versies van SolidWorks (2011 tot 2014) beheren.

Natuurlijk bewaar ik mijn persoonlijke modellen, mijn basiskaarten, mijn blokken, ... En ook mijn eigenschappen en de records van verschillende eigendomsformulieren (in dezelfde map als eigenschappen, anders werkt het niet). Houd er rekening mee dat het bestand "propriétés.txt"  niet mag worden hernoemd zodat SolidWorks het kan detecteren.

1 like