Hallo, de laatste tijd hebben we verzoeken om 3D-pdf's te hebben in plaats van e-tekeningen (software-installatiebeleid in workshops = adobe ja edrawing nee)
Dus ik had graag gezien dat het mogelijk was om een klein watermerk of een landschap te integreren (of een logo is professioneler)
Ik merkte wel een 3D pdf-thema-optie op in de solidworks-opties, maar .... Hoe doe je dat????
We hebben gekozen voor de eDrawings in executable, dus geen installatie en ze kunnen openen en metingen uitvoeren. Om ze te doen, slaat u gewoon de assemblage op, leest u het onderdeel in edrawings, opent u het vervolgens met edrawings, en hiermee slaat u op zoals u kiest .exe en het integreert de software rechtstreeks in het bestand.
Ik zocht niet naar de oplossing voor een cartridge, voor de logo's daarentegen hebben we "logostukken" van verschillende afmetingen gemaakt (een eenvoudige extrusierechthoek waarbij het logo van het materiaal is verwijderd en vervolgens de vlakken zijn gekleurd).
Deze onderdelen in functiebibliotheken stellen ons in staat om ze eenvoudig te slepen en te beperken zoals elk ander onderdeel....
In tegenstelling tot emblemen die niet in de edrawing of in de Step-type exports achterblijven, blijft het "volumetrische" logo belangrijk voor uitwisselingen met klanten en leveranciers.
Voordat u koos voor de oplossingen van Acrobat en Tetra4D (ProStep, sindsdien).
Ik had het omzeild door de "Stempels" in Acrobat reader te gebruiken.
Het is handmatig, maar het had geholpen.
Zie video.
BEWERKEN:Waarschuwing: In Reader accepteert het maken van een aangepaste stempel alleen het PDF-formaat. Zorg ervoor dat u het gebied van het 3D-object niet verbergt (de buffers bevinden zich op de voorgrond)
@franck.ceroux, ja het is een handmatige oplossing, maar ik ben op zoek naar automatisering, vooral als je complete bestanden genereert met PDM als je de 1000-plannen moet openen, is het lastig en heb ik het gevoel dat ik artur ga heten