Verlies bij buiging in de solidworks plaatwerkmodule: hoe foutloos uitvouwen?

Hallo 

Ik ben net begonnen bij een slotenmaker bedrijf dat werkt met een REMO A135 kantbank. Ik wil graag een excel tabel maken met de dikte van plaatwerk (staal), de Vé, de Ri en het verlies bij de bocht volgens de hoeken.

Ik heb een tabel gevonden met al deze waarden, maar ze komen niet overeen met de informatie van onze Vés en op de Vés mis ik de informatie van verlies bij de buiging, dikte en hoeken... Kortom, ik heb veel informatie die niet bij elkaar past en ik weet niet wat ik ermee moet doen....

(informatietabel op pagina 2 :)

05_perte_au_pli_cas_general_p26_58.pdf (cnrsm.fr)

Waarden van de Vés:

Ve: 63-60°-R5

Vé 50-85°-R4

Vé 35-85°-R3

Ve22-85°-R2.5

Ve16-85°-R2

Ve: 16-30°-R2

Ve10 85°-R0.6

Hoe doe je dat? Hebben jullie tafels? Hoe heb je ze gemaakt? 

Bedankt voor je hulp

Het beste is om tests te doen

Je neemt 200 mm platen van verschillende diktes die je gebruikt 

en je vouwt met verschillende hoeken 

En dan heb je alle tijd om de goede verliezen te controleren en te controleren

Let ook op de richting van het lamineren

elke V-machine en elk mes hebben hun eigen buigverlieswaarde

dus testen 

@+

PS: maar je buiger, als hij zijn machine goed kent, moet het weten, dus doe de tests met hem, het kost wat cam-tijd maar uiteindelijk zal iedereen blij zijn met het resultaat 

goede test ;-)

2 likes

Bedankt! Het probleem is dat mijn map net zo beginner is als ik... Nou, het zal vormend zijn voor ons allebei!

Hallo

Voor het deel is het verlies van de enveloppen zwaar omdat elke envelop moet worden ingevuld met zijn verlies. Voorbeeld: 1 bocht bij 135° + 1 bij 90° en 1 bij 45°; Geen van hen zal hetzelfde verlies hebben en dit is normaal. Met de K-factor wordt dit automatisch berekend. Gewoon "ijzeren" buigtests zoals @gt22 suggereerde om het af te leiden op basis van de resultaten. Over het algemeen zijn het bijna dezelfde ribben voor dunne diktes (tot 5 mm)

2 likes

Van onze kant, een tabel van verlies bij de bocht van 5° in 5° voor elke dikte, elke Vé en elk materiaal.

Deze waarde van het buigverlies komt van de machine (we beschouwen een ext-hoek van 50x50 en we kijken naar het buigverlies dat door de machine is berekend voor elke hoek, dikte, materiaal)

En om zeker te zijn, hadden we enkele tests uitgevoerd met verschillende hoeken en diktes om de nauwkeurigheid van het berekende buigverlies te controleren)

Omdat je je geen zorgen meer hoeft te maken, hoef je alleen maar zowel buiten als in de vouwmachine te (Amada)ribben en de afmetingen zijn precies.

Nadeel wanneer je niet in stop buigt, is het verplicht om de locatie van de bocht aan te geven door middel van lasermarkering.

2 likes

Hallo

bijgevoegd is een Excel-bestand dat ik had gemaakt met een collega in het oude bedrijf waar ik werkte waarin de Ka-factor wordt berekend op basis van de V en de dikte, maar om te zien of het voor jou werkt.

calculateur_facteur_k.xls
2 likes