Verlies aan de klaptafel

Hallo

Ik kan niet de juiste instellingen krijgen voor de uiteindelijk ontwikkelde plaatwerkbuiging voor realisatie (k-factor, verlies bij de buiging enz.)

Kunt u mij helpen?

Bedankt

Hallo

De berekening van het uitgeklapte is afhankelijk van uw gereedschap.

Afhankelijk van de machine die u gebruikt, het gereedschap en het te buigen materiaal, is de berekening niet hetzelfde.

Over het algemeen gebruik ik de K-factor.

Een concreet voorbeeld: 15/10e staalplaat, ik gebruik een kantbank met een V van 16 die een buigradius heeft van 2,6 mm. Ik stel mijn K-factor in op 0.4 en dat is het.

De K-factor wordt berekend aan de hand van de verhouding tussen de buigradius en de dikte.

Binnenradius vouwen/plaatdikte

Als ongeveer 1 -> K-factor = 0,33

Indien ongeveer gelijk aan 2 -> K-factor = 0,4 (2/5)

Indien ongeveer gelijk aan 3 -> K-factor = 0,5

En voor geplette vouwen stel ik de K-factor in op 0,5

8 likes

Het meest nauwkeurig is ongetwijfeld het verlies bij de vouw die in een Excel-tabel moet worden ingevoerd.

Maar het is ook de langste om op te zetten. (je moet op de rekenmachine het verlies bij de bocht voor elke dikte controleren als functie van de hoek en de Vé)

Zie dit onderwerp voor een voorbeeld van sjabloon en klaptafel.

BEWERKEN:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/perte-au-pli-et-facteur-k-avec-une-plieuse-cn-amada#answer-549827

1 like

Is er een tutorial om beter te begrijpen hoe je een opklapbare sjabloontafel maakt?

Sorry dat ik de link in mijn vorige bericht ben vergeten, dus ik heb het net gecorrigeerd.

Dus voor de sjabloontabel heb je een voorbeeld in de link en moet je de dikte van het plaatwerk dat bij jou thuis wordt gebruikt invullen en de buigradii invullen op dikte (de straal is altijd gekoppeld aan de v die wordt gebruikt op dikte).