Bedankt voor je antwoord Alain, maar ik zou graag de links tussen de verschillende stukken willen behouden, zodat als ik een gat op de eerste wijzig, het ook op de volgende verandert.
Ik denk niet dat er een standaard SW-oplossing is om te doen wat je wilt. De configs-oplossing lijkt de veiligste te zijn. Anders zou een macro-ontwikkeling kunnen werken, maar je moet het onderwerp minimaal beheersen, dat laat ik aan de experts (vooral @.PL) over.
Ik zal echter een truc zien... Of zelfs een hack. Dit zou u in staat stellen om de geometrie en de materiaaleigenschap te herstellen. Ik zeg het eigendom, maar niet het materiaal als zodanig.
Mijn idee is om de symmetriefunctie van SW te gebruiken. Neem uw originele onderdeel, klik op het vlak van Gezicht (bijvoorbeeld) en vervolgens op Invoegen/Symmetrisch onderdeel. Er gaat een nieuwe kamer open en je krijgt opties. Kies "Sjablooneigenschappen" (ik doe het uit mijn hoofd, het is misschien niet de juiste tekst, het staat aan het einde van de lijst) en bevestig. Op deze manier krijg je de symmetrische van je deel in symmetrie :/ maar bovenal zijn materiële eigendom!
Maak vervolgens een symmetrie van dit lichaam zonder samen te smelten. En ten slotte klik je met de rechtermuisknop op de originele body (die in de verkeerde richting) en klik je op "Body verwijderen".
Het is een lange tijd om te beschrijven, maar het past in 3 SW-functies op je kindstuk. En u heeft uw eigendom kwestie van geïnformeerd.
Inderdaad, bij "symmetrisch deel" blijven de materiaaleigenschappen behouden!
Om uw vragen te beantwoorden, het is waar dat het doorlopen van de configuraties eenvoudiger zou zijn, maar we willen DXF's van elke stap kunnen genereren en in staat zijn om één stap in EPDM te evolueren zonder de andere te beïnvloeden.
Ah EPDM.... Het hangt af van wat u doet als een wijziging via de workflow. Een verandering van staat? Zo ja, dan zijn de configuraties niet geschikt.
Anders, een ander idee, plaats uw onderdeel in een assemblage in plaats van in een onderdeel. Je zou het materiaal heel gemakkelijk kunnen herstellen door middel van annotatie (minder gemakkelijk, of helemaal niet in de cartridge, of de annotatie die op de cartridge is geplaatst !). Het gaat alleen om materiaalverwijderingshandelingen (of het passeren van virtuele onderdelen in de assemblage).
Voor mij ligt de FROM PARENT op het niveau van de eigenschappen van het document (zoals voorgesteld met symmetrie), niet direct op het materiaal van het onderdeel.
SolidWatch stelt ons in staat om tappen uit te voeren volgens horlogenormen (bijvoorbeeld: S0.50), toleranties in μm in te stellen, horlogeslijpvormen, speciale sierlijsten of afschuiningen, enz.
Als ik erover nadenk, is de voorgestelde oplossing met EPDM misschien niet compatibel :/
Controleer de instellingen van de gegevenskaart die aan dit type onderdeel is toegewezen. Kijk naar wat er voor het materiaal wordt teruggevonden. Is het een eigenschap van het document of direct het SolidWorks-materiaal? Ik twijfel, het is alweer een tijdje geleden dat ik een EPDM-kaart heb ingesteld :/
Daarnaast heb ik getest, tijdens een deel symmetrie, het materiaal wordt toegepast op het nieuwe deel (identiek aan het origineel), maar lijkt niet te volgen als het materiaal van het moederdeel wordt gewijzigd. Behalve dat de eigenschap die aan de ouder is gekoppeld, goed wordt bijgewerkt. Als gevolg hiervan kunnen we eindigen met een SW-materiaal dat verschilt van zijn eigenschap die in de tekening verschijnt :/
Mijn hackoplossing lijkt niet slechter dan het er oorspronkelijk uitzag. Het is aan jou om te oordelen.