Verlies van oppervlakte door de functie "Schaal"

Hoi allemaal

Omdat ik nieuw ben op het forum, hoop ik het correct aan te pakken om mijn vraag te stellen. Voel je vrij om het me te vertellen als je dat niet doet!

Hier is mijn probleem: ik werk aan een model op schaal 1:5 met de CAD op schaal 1:1 al klaar. Om dit te doen, nam ik gewoon de onderdelen van de schaal 1:1 één voor één en paste ik vervolgens de schaalfunctie toe met een factor 0,2. In verreweg de meeste gevallen gaat alles goed. Maar voor sommige onderdelen gaan tijdens de ladderfunctie oppervlakken verloren (zie bijgevoegde foto's). Desondanks wordt het onderdeel nog steeds als volumetrisch beschouwd, terwijl er bij het importeren in een slicer voor 3D-printen (bijvoorbeeld Cura) inderdaad een gebrek aan oppervlakken is.

Zou een vriendelijke bijdrager aan dit forum mij kunnen helpen ?

Bij voorbaat dank!

Theo

PS: Om eerlijk te zijn heb ik een oplossing gevonden om de schaalfunctie van de slicer direct te gebruiken, maar het past niet bij mij omdat ik al veel wijzigingen heb aangebracht aan de onderdelen op schaal 1:5...

pb_sw.jpg

Hallo

Om het risico op insecten te beperken, kunt u proberen uw ladderfunctie uit te voeren voordat u de bladeren maakt (die zijn vaak de oorzaak van insecten op complexe vormen)

Waarom spelen met de schaalfactor in solidworks?

Voor alle 3D-onderdelen geldt dat u uw weegschaal direct in de slicer kunt aanbrengen. In dit geval met Cura.

EDIT: Ik had te snel gelezen zonder naar de laatste regel te kijken.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het de beste oplossing is omdat ik het al heb toegepast. Net als bij een 3D-tekening, een plan of iets anders, moet je de schaal 1:1 zoveel mogelijk aanhouden en het model of het plan op het laatste moment verkleinen, in dit geval de slicer.

Hallo aan jullie beiden,

En natuurlijk bedankt voor je antwoorden. In een laatste laatste stand probeerde ik het onwaarschijnlijke. Ik heb de schaalfunctie van SW omgekeerd gebruikt (dus 5:1), mijn oppervlakken kwamen weer tevoorschijn met alle veranderingen en het werkt wonderwel met de schaalfunctie van de slicer. Eind goed, al goed.

Fijne dag!

1 like