Verlies van de laatste wijzigingen

Hallo community, ik ben een nieuw lid! Help!!

Nogmaals, ik heb een probleem, ik ben erg alleen, heb geen onderhoudscontract meer en het is te duur om mezelf te updaten. Ik ben op SW 2014 SP4.

Het probleem is dit: een plaatwerkonderdeel heeft zijn laatste wijzigingen verloren. Wanneer het tegelijkertijd wordt belast met de assemblage waarvan het deel uitmaakt, heeft het zijn laatste wijzigingen verloren. Heel raar. De opslagdatum is 8 februari, maar de verschijning is eind januari. De wijzigingen die tussen deze twee data zijn aangebracht, gaan verloren. Op 8 februari had ze alle aanpassingen, het was goed. Vanmorgen vind ik zijn verschijning eind januari. Achterhaald dus.

Deze pb is mij al een keer overkomen. Ik moest de verloren bewerkingen opnieuw doen.

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen? Dat is te gek!

Bedankt aan iedereen die me kan verlichten!

Ik zal nog een meer algemene vraag stellen, over de update van een SW 2014 die me echt te veel problemen bezorgt (crash, grote defecten...).

Fijne dag

Daniël

Hallo

Heb je het automatisch opslaan van munten ingeschakeld??? Kijk naar je mening en zo niet, kijk dan onder c==>time als er ooit een back-up van je stuk is...

2 likes

Dank je wel ac Cobra. Ja, het is aan, ik ga kijken. Maar de anomalie blijft onopgelost, hoe kan een bestand zijn laatste bewerkingen tussen twee openingen verliezen??

Misschien is het gewoon een kleine bug die is opgelost op de SP5. Kijk of je het op het net kunt vinden, want het lost alle bugs van de vorige versies op...

Hallo

Zo'n idee dat door mijn hoofd spookt. Zou je je nieuwe stuk niet in een andere map dan het originele hebben bewaard?

Wat zou betekenen dat je originele stuk nog in de eerste map staat... En dus dat uw vergadering er in potentie altijd naar zal verwijzen?

Als dit het geval is, hoef je alleen maar je eerste onderdeel handmatig te hernoemen en solidworks zal je dan vragen om naar het juiste bestand te gaan en te verwijzen bij het openen van de assembly:)

3 likes

Hoi Coin 37, bedankt voor je antwoord. Ja, dat had het kunnen zijn, maar ik heb de hele harde schijf doorzocht, geen ander onderdeel met dezelfde naam...

In dezelfde vergadering gebeurde er een paar dagen geleden iets ongelooflijks met mij. De assemblage wilde zichzelf niet langer redden, omdat een van haar onderdelen zichzelf niet meer wilde redden. Kan bericht niet opslaan. En in de assemblage was het deel in kwestie nog steeds zichtbaar, maar afwezig in de boom. En de montage had geen fouten aangegeven (rood of oranje).

Ik moest het deel in kwestie opnieuw doen en alle beperkingen opnieuw doen die plotseling niet langer geldig waren.

Vol met... Zo is het ook met mijn SW. Je kunt je niet voorstellen hoe beu ik ben met deze waardeloze software. Ongelooflijke verspilling van tijd, irritatie, kalmerend middel...

Mijn configuratie is prima, ik liet mijn montage zien aan een SW "pro" die niets abnormaals vond.

Goedemiddag!

Hier is de Sp05 in 64 bit om u te updaten

Bijlage verwijderd omdat het mogelijk illegaal is...

2 likes

En hier is het in 32 bit

Bijlage verwijderd omdat het mogelijk illegaal is...

2 likes

@ac, het zijn mijn zaken niet, maar het lijkt mij dat het geven van een SP5 aan iemand die alleen onder contract stond tot SP4 enigszins illegaal is! Zowel voor jou als voor hem die problemen kan krijgen als hij zijn software aanstuurt.

3 likes

Ik heb dit beleid altijd belachelijk gevonden. Software kost een arm en een been en als ons contract afloopt voor de releasedatum van SP5, eindigen we met onvoltooide software.

Het is alsof je een nieuwe auto koopt met alle vier de lekke banden.

2 likes

Ik zeg niet het tegenovergestelde. @philippeB ... Maar het is nog steeds illegaal ;-)

2 likes

Oh ok, ik wist het niet!! Ik dacht dat als we de licentie zouden kopen, het aan de SP5 zou zijn, omdat het nog steeds deel uitmaakt van de aankoop voor de 2014-versie...

Ik verwijder ze meteen...

2 likes

En ja,  als gevolg daarvan blijft Camexaspere vastzitten in SW14 SP4, net als ik met mijn SW15 SP4, opgescheept met onze bugs. Het voelt nog steeds alsof we in een bètaversie zitten. Als je gouden software wilt, moet je nog steeds betalen.

Een gedeeltelijk afgewerkt product verkopen tegen een hoge prijs, dat is legaal.

(Een kleine tirade op maandagochtend, het heeft geen zin, maar het voelt goed).

:)

3 likes

We zullen proberen ons te concentreren op dit probleem van gegevensverlies...

Ik denk niet dat de SP4->SP5 update iets verandert aan je probleem.

Ik heb vrij vaak fouten zoals "kan niet opslaan", we zijn blij, we weten niet welk bestand het probleem veroorzaakt. Het is een willekeurige fout, ik zou zeggen meer gerelateerd aan een probleem met de netwerkbelasting dan aan SW.
Soms hebben we de hele dag problemen, soms niets.

Onze werkwijze: laat het deel dat problemen lijkt te geven "registreren" onder een nieuwe naam en laat het vervolgens opnieuw registreren onder de juiste naam.

Als je zegt: "Op 8 februari had ze alle aanpassingen, het was goed." Weet je nog dat je de wijzigingen hebt aangebracht, heb je een afdruk gevonden? Als het een afdruk is (zelfs pdf, het is hetzelfde), heb je het stuk dan opgenomen voordat je de afdruk maakte?

3 likes

Het kan zijn dat je alleen-lezen was toen je de laatste bewerking uitvoerde

Ik zie geen andere reden...

1 like

Hallo

Veel dank aan u die mij heeft geantwoord! En vooral naar ac Cobra, maar het is waar dat het illegaal zou zijn denk ik ook! Glimlachen.

Hoewel, je moet erachter komen, is de licentieovereenkomst van plan zich te beperken tot een bepaald niveau van updaten? Want ook zonder onderhoud heb je nog steeds het recht om de software te gebruiken...

Kan een softwareleverancier weigeren een van zijn producten bij te werken die ... verborgen gebreken??

Het is waar dat alles wat software-eigendom is, profiteert van wetten die blijkbaar veel beschermender zijn dan die welke gelden voor "fysieke" producten.

Softwarebedrijven zouden op zijn minst verborgen gebreken gratis moeten repareren.

Daarna is het normaal om te moeten betalen voor prestatieverbeteringen en extra functies.

Al degenen die ontevreden zijn over dit DS-beleid moeten zich hergroeperen!

Goedenacht

1 like

Nogmaals, antwoord ik Stefbeno. Bedankt!

Ja, er waren inderdaad aanpassingen. Ik vond dit stuk gedateerd 3 februari, in de automatische saves. Ze was al bezig met de bewerkingen, wijzigingen verwijderd in het bestand van 8 februari. Hallucinatoir.

Dat is de grote bug, we hebben betaald, het is een van de verborgen gebreken.

Dus ik gebruikte de hernoemde save van 3 februari, en ik vond mijn stuk.

Werken met dit onafgewerkte ding vol verborgen gebreken, je kunt soms lange uren verliezen.

Groeten, Daniël.

2 likes

Lynkoa vraagt me om de vraag af te sluiten, maar... Ik kan niet zeggen dat ik mijn probleem heb opgelost, want het blijft onopgelost, ondanks de vriendelijkheid van de mensen die me hebben geantwoord!

Het maakt deel uit van de mysteries van SW, bugs waar ze de draak mee steken en doen alsof ze nummer één zijn!

Bedankt allemaal, we moeten doorgaan met SW en het gebrek aan respect van DS...

Hallo

Er komt een idee bij me op, maak je een back-up van je bestanden op een seveur?

Dan moet je van dat laatste een dagelijkse back-up hebben en dus kan je het bestand van 8 februari misschien terugvinden.

@+

Hallo 

En met de grootste kans is het mogelijk dat je met meerdere mensen aan hetzelfde stuk werkt.

Want het is de laatste die vastlegt wie gelijk heeft. Als je een onderdeel wijzigt dat door een collega in alleen-lezen modus is geopend, sla je op, je sluit af, je collega neemt het over, hij slaat op en sluit bij het openen is dit het onderdeel dat je krijgt.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes