Hallo Na elke keer dat Windows opstart, verliest mijn pc alle netwerkschijven. Om het probleem op te lossen heb ik een script.bat gemaakt om alle netwerkschijven opnieuw aan te sluiten. netto gebruik Z: /delete
net gebruik Z:\Path /USER:nam mdp
Het werkt geweldig voor Windows Verkenner. Klein minpuntje SW ziet geen netwerkschijven voor en na het starten van het script, dus ik moet de schijven elke keer dat ik start handmatig opnieuw verbinden. Ben je dit probleem ooit tegengekomen?
Als je "verliezen" zegt: de schijf wordt nog steeds weergegeven maar er staat een rood kruis op het pictogram waardoor alles verdwijnt.
Afhankelijk van de dag en de machine heb ik de eerste versie van het probleem. Ik hoef alleen maar op de speler te klikken en hij activeert hem opnieuw. het was net als ik toen we een eenvoudige pc hadden die als "server" diende, we zijn overgestapt op een NAS en het probleem doet zich nog steeds voor.
Ik had er niet aan gedacht om een script uit te voeren, een eenvoudig BAT-bestand dat achtereenvolgens op de verschillende schijven gaat zou voldoende kunnen zijn, ik zal moeten testen.
Hallo, ik ben uw probleem al tegengekomen op mijn oude installatie, ik heb het nooit opgelost , het was niet hinderlijk om te werken. Een eenvoudig script dat bij het opstarten wordt uitgevoerd, is voldoende om dit probleem op te lossen.
In mijn geval was het een probleem bij het installeren van de Windows-service, het SMB-DIRECT-pakket was niet geïnstalleerd, dit is een probleem voor de netwerktoewijzing .
Vervolgens wordt mijn snelkoppeling op het bureaublad gestart in de beheerdersmodus, zodat de toewijzing die op mijn SW-gebruikersaccount wordt gedaan, de netwerkschijven niet langer ziet.
Terugkerend probleem van beheerders die geen domeinen op een netwerk beheren. Er is een kleine oplossing met een Batch file (op de ouderwetse manier).
Het enige dat u hoeft te doen, is een TXT-bestand maken dat u hernoemt met een .BAT-extensie aan het einde. Als u wilt dat het elke keer dat u het start wordt gestart, verplaatst u het naar de map c:\Users\Ton_non_de_session\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
In dit bestand zet je: netto gebruik * /delete /y --> Verwijdert alle schijven naar raz en vermijdt alle conflicten Netto gebruik 'Lettre_lecteur': \\'niet-server of IP'\'mappad' /PERSISTENT:JA /y voor elke schijf U kunt bijvoorbeeld het volgende hebben: NET USE Z: \\MYSERVER\STUDIES /PERSISTENT:YES /y TER INFO: /PERSISTENT:JA is om de schijf permanent te maken en /y om te voorkomen dat u voor elke regel om bevestiging wordt gevraagd
En elke keer dat u opnieuw opstart , worden uw schijven opnieuw geconfigureerd.