Zoals de titel al aangeeft, had ik vanmorgen alleen nog het tekenvenster over. Ik ben erin geslaagd om de opdrachtregel en de eigenschappen terug te zetten, maar alles wat menu is (bestand, instellingen, tools etc...) en de regel waar de lagen, selectietools etc verschijnen, onmogelijk terug te zetten.
Als ik met de rechtermuisknop in het vak klik, controleer ik de werkbalk, maar er wordt niets weergegeven. En in de systeemopties heb ik alles geprobeerd wat ik kon, maar er komt niets terug.
Ik heb een screenshot geplaatst om + duidelijk te zijn.
Dit probleem treedt meestal op wanneer u een nieuw UI-profiel maakt of een aanpassing wijzigt in DraftSight.
In deze voorwaarde, aangezien u niet in staat bent om vanuit het menu Extra > Aanpassen te gaan, voert u de opdracht CUSTOMIZE uit vanaf de opdrachtregel. Als de opdrachtregel niet zichtbaar is, drukt u op CTRL+9
Nu in het venster Aanpassen> UI-profielen > UI-profielen uitvouwen en controleren welk UI-profiel actief is. Als een ander profiel dan 'Klassieke standaard' actief is, activeer dan 'Klassiek standaardprofiel' Als een Case Classic-standaard niet wordt weergegeven, kunt u een nieuwe werkruimte toevoegen en vervolgens het gedeelte Menubalk eronder uitvouwen. Klik op het tabblad 'Toon menuverkenner' naast de kolom Menubalk. Hier ziet u Lijst met alle standaardmenu-items in DraftSight . Selecteer een voor een en sleep het naar de menubalk Kolom Cel.
Als het vervolgkeuzemenu leeg blijft, moet u het volgende proberen:
"6. okt. Dialoogvenster niet pop-up (Nieuw, Openen, Opslaan, Exporteren, enz.)
Als sommige dialoogvensters, zoals Nieuw, Openen, Opslaan of Exporteren, niet verschijnen of als de opties van het dialoogvenster Opdracht worden weergegeven in de opdrachtregel, voer dan Opdracht: DISPLAYDIALOGS uit als de standaardoptie is ingesteld op NEE, wijzig deze dan in Ja.
Manu 67, na het verwijderen door de softwarebibliotheek, zijn er nog steeds de bestanden omdat ik ze niet bezit. Ik heb een apt-get purge geprobeerd, maar ik wist niet hoe ik de pakketnaam kon vinden. Ik probeer opnieuw te installeren, maar ik denk dat het meer een simpel iets is dat me ontgaat.
Bart, de displaydialogs was natuurlijk JA. Ik heb alles nog eens nagekeken, ik denk niet dat er een oplossing is. Ik heb net een dag werk verloren, ik moet gewoon op jacht gaan naar de nieuwe Ubuntu-compatibele software...