Verlies van het type onderdeel bij het openen van solidworks

Hallo gemeenschap,

Ik heb een probleem in mijn nieuwe bedrijf, inderdaad bij het openen van de solidworks-bestanden verliest het type onderdeel dat eerder is ingevoerd.
We hebben een eigenschappenformulier met verschillende soorten onderdelen.

Behalve wanneer u de bestanden van de ene computer naar de andere opent, moet u steeds teruggaan naar de kamers om het type op te geven.

Voorbeeld: op mijn screenshot was de blauwe kamer naar eerder ingevuld door mijn collega als een type kamer op plan...

Weet iemand waar dit vandaan kan komen?

Bij voorbaat dank

Hallo

Een klassieker: heb je het schrift op het onderdeel als je de wijziging in de montage aanbrengt??

Afhankelijk van je SW-instellingen (en vooral als je EPDM hebt) is het mogelijk dat je wijzigingen aanbrengt aan een onderdeel dat je niet kunt opslaan.

2 likes

Hallo

Bedankt voor je feedback.

Wanneer ik het onderdeeltype wijzig en opsla, houdt solidworks het in het geheugen, maar we hebben dit probleem zodra we de bestanden delen.

Zou het te wijten kunnen zijn aan het feit dat we niet precies hetzelfde eigendomsbestand zijn?

Hallo;

Ja, het is essentieel om hetzelfde bestand voor het bewerken van eigenschappen te hebben, of, als dat niet lukt, om de typografie van uw gegevens te controleren (de teksten moeten strikt identiek zijn).
Een eigenschap 'Type_de_Piéces' is iets anders dan een eigenschap 'Onderdelentype' en de waarde 'Bevestigingsmiddelen' is anders dan een eigenschap 'Bevestigingsmiddelen' (hoofdletters).
Dit is vooral het geval wanneer u de "optieknoppen" (of selectievakjes) gebruikt, de waarden van uw eigenschappen zullen ook identiek moeten zijn (pas op voor spaties en accenten....).

.... om er zeker van te zijn dat er een back-up van uw eigendommen wordt gemaakt met uw bestanden, kijkt u in het Eigenschappenoverzicht...

Ik ben er vrij zeker van dat je ze daar zult vinden. (doe de test met je medewerkers en controleer je typografieën....)

Let op: op je screenshot bewerk je de eigenschappen van een onderdeel in een assembly.... Weet je zeker dat je met het juiste eigenschappenmasker werkt? (Montage versus onderdelen).

Vriendelijke groeten.

1 like