Hoi allemaal
Ik heb een assemblage van plaatwerkdelen en ik wil graag de nomenclatuur van deze assemblage eruit halen met alle diktes, materialen en het bijbehorende autogeentekeningnummer. Dat is me gelukt, maar een klein detail stoort me. Als ik solidworks vraag om me de lijst met gelaste onderdelen in de stuklijst te geven, voegt het deze in een regel net eronder in. Dus als ik mijn stuklijst probeer te sorteren op dikte, kom ik uit op alleen de lijnen van de gelaste onderdelen (zonder de namen van de onderdelen). Ik zal wat foto's plaatsen om het probleem te begrijpen.
Heeft iemand een idee? Bij voorbaat dank.
Kanton Gauthik
![](/sites/default/files/from_ckeditor/nomenclature_solidworks.png)
![](/sites/default/files/from_ckeditor/nomenclature_excel.png)
Hallo
Het lijkt mij dat dit een normaal gedrag is, aangezien uw gelaste constructie een onderdeel is. Je moet het zo laten en een aparte nomenclatuur maken voor gelaste constructies. Wat ik doe is het terugbrengen naar de Europarlementariër en het in mini Rikiki plaatsen zodat het niet wordt gezien en ik klik erop en maak mijn gelaste constructienomenclatuur. Als de gelaste constructie en de 10-markering, bijvoorbeeld in de nomenclatuur voor gelaste constructies, noem ik de onderdelen 10a - 10b enz. Ik voeg de mijne toe, maar het is niet zeker of het werkt, misschien hebben we niet dezelfde links of misschien werkt die van jou
construction_soudee.sldbomtbt
Hallo ac cobra 427,
Het blijkt dat mijn assemblage is samengesteld uit ongeveer 150 onderdelen, waaronder 80 plaatwerkonderdelen, dus ik had graag een manier gehad om de lijst met plaatwerkonderdelen automatisch te hebben zonder het een voor een met de hand te hoeven doen. Maar toch bedankt voor je antwoord.
Nou, want het werkt automatisch. U krijgt een nomenclatuur met alles en één voor elke gelaste constructie.
Sterker nog, misschien heb ik de vraag verkeerd begrepen... De 2 schermen die je in de post hebt; kun je ze in pyjama doen omdat je er niet veel in kunt zien..
Ja geen zorgen, neem me niet kwalijk. Ik post zelden op de forums.
nomenclature_solidworks.png
Voor het geval dat; Bent u op de hoogte van MS? Voor Solidwoks 2015 en andere oudere versies de SP5 en voor 2016 de SP3; Misschien is het gewoon een bug die is opgelost... Het heeft al gewerkt of er is een nieuwe nomenclatuur ingevoerd???
Het is de eerste keer dat ik deze nomenclatuur heb gedaan, voordat men alles op de oude manier in 2D deed. Nu zit ik op de 2015 versie denk ik , maar over 2-3 weken schakelen we over naar de meest recente versie. Zoals gezegd is mijn probleem niet echt een probleem omdat ik niet geblokkeerd ben in mijn werk. Ik zal zien of de nieuwe versie het probleem zal oplossen. Bedankt
Ik vraag me af of het probleem niet komt van het verschil tussen de markeringen met punten in de naam en de andere met komma's. Om gezien te worden...
Persoonlijk, wanneer ik altijd de regel "blad" in de nomenclatuur verwijder om dit soort teleurstellingen te voorkomen. (klik met de rechtermuisknop => regel verwijderen)
Aan de andere kant vereist het dat u de eigenschappen van het 3D-onderdeel invult (bestand => eigenschap)
Ja coin37coin, ik heb deze techniek ook gevonden, maar het vereist dat je het voor alle munten doet:(
Een klein advies: maak kamermodellen!
Je maakt een "lege" ruimte aan waarin je de eigenschappen vooraf invult.
Bijvoorbeeld, naast "materialen", klik je op het vakje en selecteer je "Materialen". Voor gegevens zoals dikte moet u de naam van de functie weten... in het algemeen "Epaiseur@Tôlerie 1"
Het enige wat u hoeft te doen is op te slaan als PartTemplates (.prtdot) in de directory van uw deelsjablonen. En logischerwijs zou het de volgende keer zelf moeten worden gedaan voor het vullen van de nomenclatuur.
Het enige wat u hoeft te doen is de ongewenste lijnen in de stuklijst te verwijderen en te profiteren van deze "automatisering"
Wees voorzichtig, voor het maken van uw sjabloon, doe het goed zonder enige creatie van functies in de kamer. Vervang anders "plaatwerk 1" door "plaatwerk 2"
Controleer op dezelfde manier of wanneer u een plaatwerkfunctie maakt, deze in de bouwboom "plaatwerk 1" wordt genoemd... Of vervang de naam door degene die goed past in uw eigenschappen
1 like
Geweldige coin37coin, ik zou vandaag iets hebben geleerd!
Dank u voor uw antwoorden!
1 like