Ik heb een assemblage met drie subsets die ik graag zou willen animeren. Ik heb al geoefend met het animeren van mijn subassemblages, elk op zichzelf, en het werkt heel goed, of het nu met de beperkingsstuurprogramma's is of het animatiesysteem met de motoren, maar nu wil ik graag verder gaan met het grote stuk.
Ik heb een beetje geprobeerd mijn hoofdassemblage te animeren door te nemen wat ik op elke subassemblage had gedaan, maar uiteindelijk is het hels, het is veel te zwaar dus het loopt constant achter en omdat ik mijn subassemblages flexibel moet maken, krijg ik steeds foutmeldingen op de beginposities enz...
Dus weet je of we de mogelijkheid hebben om een animatie gemaakt in een subset te "importeren" of te vinden, direct in de mvt-studie van de hoofdset? Ik ben al een tijdje op zoek dus ik denk het niet, maar misschien heb je een idee.
Ik heet je van harte welkom op het forum. Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.
Om uw vraag te beantwoorden, de belangrijkste valkuil is de valkuil die u noemde, namelijk de " flexibele subassemblages".
Aan de andere kant behoren de animaties tot één bestand en slechts één (niet-deelbaar), dus in jouw geval de grote ASM. Bovendien, als je een groot aantal connectoren (assen) hebt en je wilt de zwaartekracht gebruiken, dan biedt hij je kaartjes aan voor het Parthenon.
De enige oplossing is om je animatie helemaal opnieuw te maken in de grote ASM. U kunt wat tijd besparen door met de hand opnieuw te doen wat u in de ASW s/s hebt gedaan.
Het animatiesysteem is nogal archaïsch en is nooit meer dan 12 jaar het onderwerp geweest van enige evolutie.
Vriendelijke groeten
PS: Als je een belangrijke behoefte hebt, kijk dan misschien naar mecha3D @m_blt je meer kunt vertellen.
Om het antwoord van @Zozo_mp uit te breiden: als het gaat om het animeren van de subassemblages van de hoofdassemblage van een mechanische assemblage, doet Meca3D het niet beter dan de SolidWorks-animatiemodule.
Een mechanisme wordt gemodelleerd door een assemblage waarvan de bewegende elementen de componenten zijn van het eerste niveau van de constructie-as, die elk in mechanische zin als een stijf onderdeel worden beschouwd. Er is dus geen "flexibiliteit" van de subassemblages, zelfs als ze het onderwerp zijn geweest van afzonderlijke simulaties.
Aan de andere kant is Meca3D-simulatie van een complexe assemblage over het algemeen mogelijk. We moeten het nog eens worden over de complexe term: ik kan de haalbaarheid van een studie met Meca3D inschatten als je je model kunt delen... Of in ieder geval een afbeelding die een idee geeft van de structuur van het systeem.
Je hebt alleen bevestigd wat ik dacht @Zozo_mp, elke studie is specifiek voor zijn assemblage en het beste is om op het hoogste niveau te animeren, dus in de hoofdassemblage als je meerdere subsets hebt. Aan de andere kant heb ik het deel met de connectoren niet gepakt.
Dus sinds mijn eerste post ben ik blijven oefenen en heb ik rondgekeken op andere forums waar ik andere meningen heb gehad en ik denk dat er uiteindelijk niet 36 manieren zijn: -Of om door te gaan met animeren met flexibele S/S sets, maar de beperkingen zullen in de S/S sets zitten en het zal een puinhoop zijn in de implementatie van de animatie. -of om de S/S samen af te breken om de beperkingen op het hoogste niveau te hebben, maar het overbelast de as nog meer.
Dus van mijn kant slaagde ik beter en sneller met het tweede geval en vooral met de beperkingspiloot. Om de posities in te kunnen stellen en alles in de mvt-studie te kunnen importeren, vond ik het minder omslachtig om te gebruiken dan gehannes met de motoren enz... Maar ik denk dat het feit dat de bestuurder alleen bepaalde beperkingen beheert, in sommige gevallen zijn grenzen kan aantonen.
sorry @m_blt ik kan op dit moment niets delen, maar ik zal er zelf naar kijken en het zal me in staat stellen Mecha3D te ontdekken die ik niet ken.
Wees voorzichtig met stress driver omdat: 1°) deze functies zijn zeer beperkt 2°) als je de volgorde van de bewegingen wilt veranderen, is dat al snel onbeheersbaar (boven de 10 handelingen). Dit komt door het feit dat je geen tijdlijn hebt. Beperking piloot en alleen om de opening van een dubbele draaipoort te animeren Maar als je een zeer beperkt aantal acties hebt, is dit effectief de oplossing