Kunnen we de dichtheid van een materiaal veranderen, zonder de materiaalbibliotheek te veranderen?
Dus ik heb stukken te maken met een complex materiaal (de beschrijving is niet alleen een nuance, het is bijna een zin), en ik wil, kan niet, een materiaal creëren dat specifiek is voor dit deel. Aan de ene kant is er weinig kans dat het wordt hergebruikt zoals het is, en aan de andere kant zal de beschrijving nooit in de cartridge passen.
Dus ik was van plan om een soort "zie materiaaldetail" materiaal te maken, maar ik ontdek dat wanneer een materiaal wordt toegewezen, je de dichtheid ervan niet kunt veranderen. Dat lijkt logisch, maar stoort me. Ik kan het onderdeel ook niet zonder materiaal laten, de EPDM zal me ervan weerhouden het te valideren.
Dus voordat we de EPDM of iets anders gaan aanraken, kunnen we de dichtheid veranderen ondanks de toewijzing van een materiaal?
in de massa-eigenschappen (onder SW14) is er een knop "massa-eigenschappen vervangen".
Het bestaat al een paar versies, alleen de toegang is anders.
Amha, je maakt een "zie noot" -materiaal met een nep-standaarddichtheid (die een afwijkende massa geeft om de aandacht te trekken), in de kamer forceer je de dichtheid.
Dus geen manier om de dichtheid van een materiaal te veranderen, alleen op een onderdeel :/
Natuurlijk is het maken van het materiaal het meest waarschijnlijk, maar de aanduiding kan niet worden ingekort.
@stefbeno, als ik dat doe, moet ik de massa opnieuw afstellen bij het veranderen van geometrie :/, een uitbundige massa neerzetten past ook niet bij mij, ik moet gewoon het gewicht zo nauwkeurig mogelijk weten.
Ik rekende erop dat je het detail zou vinden dat me ontsnapte en deze dichtheid zou veranderen;(