Kunnen we de dichtheid van een toegewezen materiaal voor slechts één onderdeel wijzigen?

Kunnen we de dichtheid van een materiaal veranderen, zonder de materiaalbibliotheek te veranderen?

Dus ik heb stukken te maken met een complex materiaal (de beschrijving is niet alleen een nuance, het is bijna een zin), en ik wil, kan niet, een materiaal creëren dat specifiek is voor dit deel. Aan de ene kant is er weinig kans dat het wordt hergebruikt zoals het is, en aan de andere kant zal de beschrijving nooit in de cartridge passen.

Dus ik was van plan om een soort "zie materiaaldetail" materiaal te maken, maar ik ontdek dat wanneer een materiaal wordt toegewezen, je de dichtheid ervan niet kunt veranderen. Dat lijkt logisch, maar stoort me. Ik kan het onderdeel ook niet zonder materiaal laten, de EPDM zal me ervan weerhouden het te valideren.

Dus voordat we de EPDM of iets anders gaan aanraken, kunnen we de dichtheid veranderen ondanks de toewijzing van een materiaal?

Ik zit op SW13.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ik raad je aan om een aangepast materiaal met dichtheid te maken, omdat dit van invloed kan zijn op je andere ontwerpen.

ROM's

4 likes

Hallo

Misschien met een vergelijking: materie van alle delen x coef

Maar het is lastig om hetzelfde anders te doen!

2 likes

U kunt het volgende forceren:

in de massa-eigenschappen (onder SW14) is er een knop "massa-eigenschappen vervangen".

Het bestaat al een paar versies, alleen de toegang is anders.

Amha, je maakt een "zie noot" -materiaal met een nep-standaarddichtheid (die een afwijkende massa geeft om de aandacht te trekken), in de kamer forceer je de dichtheid.

2 likes

Kopieer het betreffende materiaal en bewaar het als persoonlijk materiaal onder een nieuwe naam. =)

2 likes

Hoi @ Benoit

Voor mij is de enige echte haalbare manier om een persoonlijk  materiaal te creëren met de juiste dichtheid

@+ ;-))

3 likes

Benoit maakte duidelijk dat hij geen ander materiaal kon maken

3 likes

@ Tomalam: Ja, ja, ik lees dat goed, maar............ Daar geef ik toch antwoord op.

om later problemen te voorkomen

Ik denk niet dat een specifieke lijn van materialen extra is

Zelfs als de naam lang is, verstoort zijn bibliotheek

De definitie van de naam kan ook worden verminderd (de initialen, het product of de code)

Dat is wat ik denk, maar ik kan het mis hebben

@+ ;-))

2 likes

Ja...

Dus geen manier om de dichtheid van een materiaal te veranderen, alleen op een onderdeel :/

Natuurlijk is het maken van het materiaal het meest waarschijnlijk, maar de aanduiding kan niet worden ingekort.

@stefbeno, als ik dat doe, moet ik de massa opnieuw afstellen bij het veranderen van geometrie :/, een uitbundige massa neerzetten past ook niet bij mij, ik moet gewoon het gewicht zo nauwkeurig mogelijk weten.

Ik rekende erop dat je het detail zou vinden dat me ontsnapte en deze dichtheid zou veranderen;(

:)

1 like

Welk materiaal moet worden aangepast?

Hij bestaat niet in de Sw-lijst?

Nee, het staat niet in de handleiding! :)

Het is een textiel dat is opgebouwd uit verschillende lagen.

Als ref van materialen zet je onder andere de klantcode

of multi-(laagse) stof van bidule ;-D..........; -D

Op die manier zit je niet verkeerd ;-))

@+ ;-))

1 like

Een idee dat ik nog niet heb getest:

Een formule gebruiken om massa te berekenen en toe te wijzen?

Ik zeg misschien iets stoms, maar kun je niet krijgen wat je wilt door een aangepaste woning aan je kamer te koppelen?

ROM's