Kunnen we een solidwork-bestand van een hogere versie converteren om leesbaar te zijn met een lagere versie (bijv. slw 2017-bestand om leesbaar te zijn met slw 2014)

Hallo

Vraag 1: Er zijn SLW-bestanden van objecten die kunnen worden gedownload, maar sommige zijn in SLW-versies hoger dan de versie die we hebben, dus is er een SLW-bestandsconverter van de ene versie naar een lagere versie?

Vraag 2: Is het mogelijk om de versie van een SLW-bestand te herkennen zonder het te openen... Alstublieft?

Bedankt voor je inzichten

Vriendelijke groeten

Meester

Hallo

Het is onmogelijk om een bestand met zo'n gat te openen, je kunt een bestand uit 2017 openen met een Sp5-versie  uit 2016 en daarom onmogelijk om een bestand naar een eerdere versie te converteren, maar als je het bestand in Solidworks-formaat hebt gedownload, zou je het moeten kunnen downloaden als een neutraal bestand (stl, igs, step of parasolid) en dan kun je FeatureWorks gebruiken om een creatieboom opnieuw te maken om je onderdeel aan te passen.

3 likes

Hallo

Eens met ac cobra 427 voor vraag 1.

Bij vraag 2: Klik met de rechtermuisknop op het bestand en vervolgens op het detailtabblad, normaal gesproken wordt aangegeven in welke versie van Solidworks de laatste registratie is gedaan, bijvoorbeeld:

Vriendelijke groeten

2 likes

+1voor eerdere antwoorden

Gaf de voorkeur aan de geregistreerde In parasolid

Dit is het native SolidWorks-formaat

@+

3 likes

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, in feite zijn de bestanden die ik heb gevonden niet noodzakelijkerwijs in de formaten die u opgeeft, maar ik heb een "*.sat" -formaat gevonden dat het best lijkt te worden begrepen door mijn SLW-versie (2014).

Wat betreft de versie van het bestand met Windows 8.1 zie ik niet met welke softwareversie het bestand is gemaakt (onder de info, alleen de datum van creatie, wijziging en dat het een SLW-bestand is) goed maar niet serieus ...

Vriendelijke groeten

Meester