Kan ik een standaardprinter instellen?

Kan ik een standaardprinter instellen in SW?

Goedenavond @Mickael_guelt 

De standaardprinter is ingesteld in de Windows van het werkstation. en niet in SW.

Als u in uw bedrijf meerdere printers gebruikt, kunt u er standaard één kiezen en als u er meer dan één gebruikt, kunt u een andere printer kiezen dan de standaardprinter die u vrijwillig hebt gekozen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Mijn probleem is dat onze IT-afdeling de printers op een server heeft gegroepeerd. Ze hebben niet meer dezelfde naam.

En als ik oude tekeningen opensla, neemt SW de laatst gebruikte printer, namelijk degene met de in onbruik geraakte naam. En het bestaat niet meer.

Vriendelijke groeten.

Weet u de naam van de printers op de server?

Ja. Maar het is het feit van het uitvoeren van de manipulatie (keuze van de nieuwe printer) voor elke afdruk die pijnlijk is.

Gebruik je EPDM om het zo te maken?

Hallo

Nee, nee. De oude naam was Photocopieur BE. het nieuwe \\GI814679\Server kopieerapparaat (zie P.j.).

En dus als ik een oud plan wil afdrukken zonder de printerkeuze te doorlopen, neemt SW standaard de laatste printer die voor het betreffende plan is gebruikt, namelijk "BE kopieerapparaat" maar deze is niet meer operationeel omdat de printer van naam is veranderd.

2021-02-15_09h17_36.png

Hoi @Mickael_guelt,

Ik heb precies hetzelfde probleem!

De laatste printer die met het document is gebruikt, wordt tegelijkertijd met het document opgeslagen en ik kan niet vinden hoe ik dit anders moet doen.

Heb je de oude nog in je randapparatuur ?

Het is vreemd, ik heb net een oud abonnement geopend en het biedt me automatisch mijn standaardprinter aan. (Solidworks 2018 sp5)

Anders zou je een macro moeten doorlopen denk ik, maar dat lijkt me niet logisch.

Nog een detail, de oude printer is zelfs uit de randapparatuur gehaald.

Hallo

U moet de lay-outinstellingen bekijken (zie bijgevoegde afbeelding), als de regel met de naam "Gebruik de instellingen van dit document" niet is aangevinkt

Als dit het geval is, geef dan de voorkeur aan de 1e regel "systeeminstellingen gebruiken"

dit heeft tot gevolg dat de standaardprinter op uw Windows-systeem wordt gebruikt

Vriendelijke groeten.

mise_en_page.jpg
1 like

Ik klikte te snel als mijn beste antwoord...

Ik dacht dat het goed was: er wordt altijd de juiste printer gekozen, maar hij print nu alles op A4...

Hallo

U moet ook controleren of u nog sporen van uw oude printer heeft in de sleutels van het register met betrekking tot solidworks, bijvoorbeeld:

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\Solidworks 20xx\Page\Printers

Vriendelijke groeten

Als ik niet aan het woord ben, gebruikt deze optie de laatste afdrukinstelling in SW: als uw laatste afdruk in A3 is, zal het de volgende keer het formaat, de oriëntatie, enz. onthouden.

Als u het afdrukken volgens het formaat wilt configureren, moet u de optie 2e regel doorlopen en de parameter elke keer opslaan door een sjabloon te maken. DRWDOT voor elk formaat.

Als u al met meerdere sjablonen werkt, afhankelijk van het formaat, wijzigt u eenvoudig de . DRWDOT

Vriendelijke groeten.

D. Roger,

Ik heb echter geen spoor van de oude naam. en heb nog steeds de bug.

David

De modellen zijn goed. Ik heb het probleem niet met de nieuwe tekeningen. Het is op de oude (of die van kopieën en we gebruiken veel kopieën) dat het wordt gepresenteerd.

Ik zie niet al te veel oplossingen, behalve om over te schakelen naar de optie "systeeminstellingen gebruiken" om je huidige printer te hebben met het nadeel dat je elke keer dat het verandert het formaat kiest (van mijn kant probeer ik alle A4's op een rij af te drukken, dan A3, enz...)

Gebruik anders de 2e optie die de laatste afdrukinstelling opslaat en vergeet niet om uw .slddrw-bestand  op te slaan voor de volgende keer (of voor toekomstige kopieën)

Daarna is er de mogelijkheid om Powerprint te gebruiken (in Mycadtools als je die hebt) en het printen te configureren volgens de formaten om vervolgens in bulk te printen.

Vriendelijke groeten.