Kunnen we een herhaling doen van een vorm die een vorm is?

Hallo

Ik ben op zoek naar een herhaling van een stuk dat een vorm volgt, mijn project is een tekst met een groef waar rechthoekige diodes worden geplaatst en ik zou graag een methode vinden die voorkomt dat ik ze één voor één positioneer.... Ik weet niet of het mogelijk is, want ik heb alle snooze-functies bekeken en kon mijn oplossing niet vinden.

Vriendelijke groeten

Stéphane

Hallo Stéphane

Zou je ons een screenshot kunnen maken van je vorm (en het deel waarop je moet repeteren)

Afhankelijk van het uiterlijk en de complexiteit van uw vorm zijn er verschillende mogelijkheden die al dan niet aangepast kunnen worden.

Welke versie van Solidworks heb je want in de 2019 versie zijn er nieuwe mogelijkheden.

Is je herhaling een schets of een baas versus verwijdering van materiaal, je zegt inderdaad herhaling van een deel waardoor we aannemen dat je een ASM hebt en dat je onderdelen (diodes) wilt toevoegen. Je moet een beetje aangeven wat je wilt doen. Maak bijvoorbeeld gaten in uw vorm en plaats diodes in een assemblage op uw bewerkte onderdeel om ze te ontvangen.

Zie je, we kunnen ons dingen voorstellen die uiteindelijk ver van jullie realiteit zouden zijn.

Vriendelijke groeten

2 likes

Het is waar dat het zinvoller zal zijn met afbeeldingen.... (het is vreemd deze zin lol)

Dus hier is het een letter zoals ik de curveherhaling probeerde, wat goed werkt, maar het probleem is dat, zoals de afbeelding laat zien, je maar een deel van de vorm kunt selecteren

lettre.jpg

Hier is de groef waar de diodes zouden moeten komen

rainure.jpg

En hier is de eerste diode geïnstalleerd, het doel is om er een paar in alle groeven te plaatsen met min of meer regelmatige ruimte, het maakt niet echt uit en het is ook niet nodig om boren of iets anders te plannen, het is gewoon een intern plan om de montage uit te leggen en het aantal diodes op te sommen.

debut_assemblage.jpg

en ja, het laatste wat ik ben, solidworks 2019 SP2

Hallo Stéphane

Bedankt voor deze verduidelijkingen die ons een beetje meer informeren over wat u wilt bereiken.

Op het eerste gezicht, hoewel ik het stuk niet heb, lijkt het me dat het komt omdat de schets van je vorm niet continu is in die zin dat het waarschijnlijk een assemblage is van gebogen lijnen en delen van een rechte lijn. Daarom werkt het niet zoals je wilt.

Om hier zonder al te veel kosten uit te komen, zou je je herhaling doen van een lijn (Spline of spline en lijn omgezet in een baan) die gecentreerd zou zijn in het midden van je groef. Gecentreerd vereenvoudigt je leven in de bochten, waarvan sommige gesloten hoeken hebben.

Vanaf deze lijn, die doorlopend  moet zijn (daarom stel ik een spline voor die je eventueel met een afmeting voor meer precisie kunt instellen indien nodig uit een projectie van de randen van je groef) kun je gemakkelijk langs deze lijn herhalen.

Vriendelijke groeten

PS: Ik ben ook in 2019, dus als je een brief kunt posten, kan ik mijn pre-diagnose bevestigen of ontkennen ;-)

1 like

Bedankt voor je antwoorden, ik ontdek solidworks beetje bij beetje, ik zal proberen te zien om deze spline te maken, dan moet je herhaling kiezen die wordt aangedreven door een curve?

Bijgevoegd is een brief, ik heb de teksten gemaakt van een DXF van de klant, wat misschien ook niet helpt?

e.sldprt

Bingo is wat ik dacht! De letters zijn gemaakt met een veelheid aan segmenten.

Dit bevestigt volledig de diagnose en de methode die moet worden gebruikt om de "geleidingscurve" te maken

Ik heb een Nano-tutorial voor je gemaakt in PDF-formaat om het gemakkelijker te begrijpen te maken. Voor het geval mijn eerdere uitleg niet duidelijk genoeg was en voor het geval je nog geen andere oplossing hebt gevonden.

Vriendelijke groeten

PS: er zijn vast andere manieren om het te doen: misschien eenvoudiger dan onze forumcollega's je zullen  vertellen ;-)

repetition_de_piece_avec_une_courbe_guide.pdf

Bedankt zozo_mp, ik kan inderdaad de belettering opnieuw tekenen omdat het de Crédit Agricole-borden zijn, ik heb gewoon 2 verschillende teksten in 3 dimensies van elk, ik zal proberen opnieuw te tekenen in spline, ik had net een probleem om van een bocht naar een rechte lijn te gaan.

1 like

rectificatie, heel erg bedankt zozo_mp, het werkt perfect en het heeft me de functie doen ontdekken de spline aanpassen ;-)

1 like

Hier is het resultaat, ik zal het pad een beetje moeten bijwerken omdat ik een kleine offset heb maar verder is het perfect 

final.jpg