Hoi allemaal
Ik ben bezig met het tekenen van spuitgietmatrijzen.
Ik heb verschillende configuraties gemaakt om erop, hieronder, bepaalde opties te kunnen zien,...
Wanneer ik een cut maak van een configuratie, wordt deze sectie automatisch gekoppeld aan deze configuratie.
Is er een oplossing om een sectie op een weergave te kunnen maken en onafhankelijk te zijn van de configuratie?
Bedankt
Ik zal ja zeggen, door handmatig een nieuwe weergave toe te voegen met de gewenste configuratie en er een lokale snede op toe te passen (op de hele weergave of slechts een deel ervan).
2 likes
@ PhilippeB, Het doel is niet om een weergave toe te voegen buiten het kader van de tekening, maar om een link te hebben tussen de gesneden weergave, maar met verschillende configuraties. In de eigenschappen van de snijweergave wordt alles wat met de configuraties te maken heeft, grijs weergegeven.
Hallo
Voor zover ik weet, is het niet mogelijk zonder "vals te spelen". SW vertrouwt op een weergaveconfiguratie om de sectie te genereren en de sectieweergave is noodzakelijkerwijs gekoppeld aan het cut-model (inclusief de configuratie).
Het kan dus niet onafhankelijk zijn. De enige manier zou zijn om doorsneden te maken via materiaalverwijdering in de assemblage en om fictieve snijlijnen in de tekening te leggen.
Er blijft de oplossing van PhilippeB over, die iets minder "knutselen" is en als je ze niet uit het blad wilt hebben, verberg dan gewoon de weergaven zonder de afhankelijke weergaven te verbergen.
3 likes
@Aliende: Deze oplossing voegt geen weergave buiten het frame toe. Het doel van de "local cut"-functie is om een cut-weergave te hebben zonder afhankelijk te zijn van een andere weergave.
Inderdaad, ik ken geen oplossing die geen hack is.
De methode van Philippe B is de eenvoudigste, maar houdt geen verband met de positie van de snijlijn, de oplossing voor verborgen weergaven houdt in dat er meerdere weergaven met dezelfde naam zijn.
Als we voor een "lokale doorsnede"-weergave de diepte kunnen beheren door een geometrie, d.w.z. een tempo-as, een rand, enz...
Anders is het meest veelbelovende om in de 3D een "gemografische as" te maken (om deze te verbergen volgens het gebruik van de weergavefilters van niveau 1 en niveau 2)
Selecteer vervolgens in de MEP deze as als eindvoorwaarde voor de "lokale snede" (selectie mogelijk door de tijdelijke aanmaakboom als herinnering weer te geven)
2 likes