Dus daar heb je het, ik zou graag in staat zijn om een patroonherhaling op een oppervlak te automatiseren. Om dit te doen, moet ik in staat zijn om mijn puntenwolk op mijn oppervlak te projecteren om mijn herhalingsgebied af te bakenen . Ik weet dat het mogelijk is om segmenten te projecteren en ik blijf hopen dat het mogelijk zal zijn met punten. Bij voorbaat dank voor uw hulp.
als u een 2D-schets gebruikt die al uw punten bevat, kunt u de entiteiten ==> niet = => converteren en vervolgens de meerpunts 2D-schets selecteren omdat de SW mokt en dat niet wil.
Aan de andere kant kun je uit de 2D-schets die al je punten bevat en op de nieuwe schets ==> de entiteiten ==> vervolgens de punten één voor één selecteren: in dat geval worden de geselecteerde punten in één keer op de nieuwe schets geprojecteerd. Dit kan vervelend zijn als u de puntenwolk meerdere keren op hetzelfde onderdeel dupliceert. (poef poef! )
Dat is het om de vraag te beantwoorden ;-)
Dat gezegd hebbende! Hoewel ik niet zie hoe je puntenwolk eruit ziet, zou ik, als ik dit zou oplossen, een blok maken dat mijn puntenwolk bevat en dat blok in de kopieerschets invoegen waar ik maar wil en met het blokinvoegnummer zoals je wilt.
Bedankt Zozo_mp voor je hulp, je hebt mijn twijfels helaas bevestigd . Ik had je techniek al geprobeerd , maar ik kreeg geen overtuigende resultaten of ze kwamen in ieder geval niet overeen met wat ik zocht. Ik hoop een oplossing te kunnen vinden, maar ik denk dat Solidworks niet dezelfde mening zal zijn toegedaan.
Ik denk dat ik de oplossing nog steeds heb. Het is een functie die minder vaak wordt gebruikt, maar erg praktisch is. Dit is de afgeleide schets.
Hiermee kunt u de hele schets selecteren, zelfs de punten in één keer. Vervolgens invoegen/afgeleide schets invoegen.
Het gebruik is eenvoudig maar niet intuïtief (voor mij). Zonder de nieuwe schets te starten, selecteert u het vlak van de nieuwe schets + de Control-toets + de schets die u wilt kopiëren.
Deze nieuwe schets is gekoppeld aan zijn ouder.
Het kan worden geprojecteerd op niet-parallelle vlakken!. Het is net als blokken zonder door blokken te gaan:)
Bedankt Soring, het is waar dat je techniek werkt, maar in feite wil ik een extrusieherhaling doen met behulp van de steekherhalingsfunctie. Ik moet dus alle punten uitsluiten die niet in mijn vlak zitten, daarom zoek ik naar een functie die lijkt op een geprojecteerde curve, maar dan voor de punten. Ik kende de afgeleide schets niet en ik denk dat het in de toekomst weer nuttig zal zijn, bedankt ;)
Het enige waar je op moet letten is dat de secundaire schets ad vitam gekoppeld blijft aan de primaire schets. Het is een soort symmetrie, als je A verandert, dan neemt B alle veranderingen over.
Mijn superslimme collega's moeten een functie of een truc hebben om deze dynamische link te onderbreken (misschien @soring;-) Ik voel het op deze :)
Dus ik keek in de online help en het werkt ook om een schets af te leiden uit een schets in dezelfde assemblage.
haha. Onderbreken maar definitief :). Klik met de rechtermuisknop op de afgeleide schets en maak de afleiding ongedaan. U kunt de annulering nog steeds ongedaan maken door CtrlZ. Maar dat is alles.
Ik bevestig dat deze functie niet erg intuïtief is en dat ik hem niet meer gebruik, aan de andere kant gebruik ik de blokken die precies dezelfde functies uitvoeren met als voordeel dat ze gemakkelijker te gebruiken zijn.