Kan ik een basiskaart onbewerkt maken nadat deze als pdf is afgedrukt?

Hallo

Ik had graag willen weten of iemand wist hoe ik een basiskaart kon blokkeren om te voorkomen dat de ingevoegde afbeeldingen (bijvoorbeeld door inkscape) werden verwijderd nadat ze in PDF waren afgedrukt?

Ik weet niet of mijn vraag precies genoeg is...

Bij voorbaat dank.

Een basiskaart of een tekening? Het basisplan is het blanco document in A4, A3, A2 dat wordt gebruikt om elke tekening te maken die voor elk onderdeel of assemblage is gemaakt.

Ik wil de basiskaart blokkeren en geen tekening, ik wil voorkomen dat mijn basiskaart kan worden verwijderd zodra de tekening in PDF is afgedrukt. Kortom, ik ben op zoek naar een oplossing om de afbeeldingen in mijn achtergrond die verwijderbaar zijn te vervangen door niet-verwijderbare afbeeldingen...

Hallo 

Ik denk dat de enige oplossing is om het hele document via acrobat te beschermen.

Onder CATIA kun je opslaan in jpg formaat (afbeelding), hierdoor bescherm je de kaart omdat deze niet meer bewerkbaar is, maar verlies je ook de vectorkant (de kwaliteit van de Zoom).

1 like

Dank u voor uw antwoord,

Ik denk eigenlijk hetzelfde, alleen de gratis versie is helaas toegankelijk voor mijn bedrijf. Ik ga vanavond thuis testen of acrobat protection het zal doen.

Inderdaad, ook onder solidworks het jpeg- of png-formaat, maar de vectorkant op een A3-bestand is simpelweg niet te lezen.

Door de pdf op te slaan met een virtuele printer zoals PDF Creator, lijkt het mij dat je een wachtwoord kunt instellen en bepaalde functies kunt vergrendelen.

Voor de jpeg export zie je de opties en stel je de resolutie in op 300 of zelfs 600dpi. Maar het verwijderen van een logo van een jpeg is nog makkelijker dan elders...

1 like

Nee, de DC pro-versie is vereist om een PDF te beveiligen.

Goed gezien de resolutie voor de jpeg, althans van mijn kant is het verwijderen van het achtergrondplan niet meer mogelijk in JPEG, alle tekeningen zijn verwijderd, dat is wat ik zoek. Dank you@stefbeno