Ik zou graag in staat zijn om een vooraf gedefinieerde weergave op te slaan, met de opties die ik heb gekozen en een notitie die aan deze weergave is toegevoegd (zie bijgevoegde afbeelding)
Ik kan geen opdracht zien die dit toestaat en ik kan geen macro maken die het invoegen van een vooraf gedefinieerde weergave definieert.
In de Help ziet u hoe u een vooraf gedefinieerde weergave kunt invoegen. Aan die kant heb ik geen probleem.
Maar het typische gebruik van een vooraf gedefinieerde weergave is om een of meer ervan in een document in te voegen en dat document op te slaan als een sjabloon.
Aan de andere kant zou ik in mijn geval de tekening niet als sjabloon willen opslaan, maar de vooraf gedefinieerde weergave zelf als bibliotheekelement (op dezelfde manier als bijvoorbeeld een blok).
Het doel van dit alles is om een tekening te maken met verschillende 3D-modellen met een isometrische weergave voor elk model.
Dus ik zou gewoon een vooraf ingestelde weergave op mijn blad moeten invoegen en vervolgens het 3D-model moeten invoegen. En herhaal dit voor alle 3D-modellen die ik op mijn vel wil invoegen.
Het dialoogvenster Benoemde weergave wordt weergegeven wanneer u in het dialoogvenster Afdrukstand op Nieuwe weergave klikt .
Benoemde weergaven maken:
Gebruik de gereedschappen Zoomen en Vertalen om de gewenste oriëntatie in een weergave of tekenblad te krijgen. Zoom bijvoorbeeld in op een tekeningaanzicht of een titelblok.
Klik op Nieuwe weergave in het dialoogvenster Afdrukstand.
Typ de naam van de weergave en klik op OK.
Bekijk de afdrukstand door te dubbelklikken op de naam in het dialoogvenster Afdrukstand.
GT22: Kun je specifieker zijn, want ik zie niet in hoe het me een oplossing geeft.
De benoemde weergave geeft een oriëntatie en positionering van het model in de 3D-omgeving of een positionering van het vel in de 2D-omgeving, maar levert me niets op voor een bepaalde tekenweergave, toch?
Een tekeningweergave bewerken in de 3D-tekenweergavemodus
Selecteer een tekeningweergave en klik op 3D-tekeningweergave(werkbalk Weergave) of Weergave > bewerken > 3D-tekeningweergave.
Er verschijnt een pop-upwerkbalk waarin het gereedschap Roteren is geselecteerd. Als de tekeningweergave annotaties bevat, worden de annotaties verborgen wanneer u deze roteert. U kunt geen aantekeningen invoegen in de 3D-tekenweergavemodus.
Gebruik de hulpmiddelen in de contextwerkbalk om de tekenweergave naar wens te bewerken.
Als u een nieuwe weergaverichting wilt maken, klikt u op Weergave opslaan of drukt u op de spatiebalk en voegt u vervolgens een benoemde weergave toe in het dialoogvenster Afdrukstand. Deze weergave-oriëntatie is beschikbaar onder Andere weergaven in de modelweergave PropertyManager de volgende keer dat u een modelweergave invoegt.
Klik op Afsluiten op de contextwerkbalk.
De tekeningaanzicht keert terug naar de oorspronkelijke oriëntatie.
Klik op de contextwerkbalk om de oriëntatie gewijzigd te houden.
A priori zijn de vooraf gedefinieerde weergaven bedoeld om te worden opgenomen in de tekeningssjablonen, ik kon geen informatie vinden om ze alleen op te slaan...
PS: GT22 heeft het over 3D terwijl de vraag over tekeningen gaat.
Dank je wel .PL, het sluit aan bij mijn onderzoek.
Er is nog steeds de macro-track, maar als ik probeer om een op te nemen door het doen van de stap-voor-stap commando's (Invoegen > Tekening Aanzichten > Preset... > op het blad klik > de opties naar wens wijzig > de notitie invoegen), komt de macro leeg uit...
Toch ben ik echt geen pro met macro's, ik ben zelfs meer dan een beginner.
En we kunnen ons niet voorstellen dat we de basiskaart zouden veranderen in een sjabloon met vooraf gedefinieerde weergaven? Doe een test met de hand om te zien of het maken van een macro mogelijk is.
Misschien is er een product dat aan uw behoefte kan voldoen. We hebben onlangs een "AssemblyBoard"-tool ontwikkeld waarmee u tekeningen van onderdelen of subassemblages van een assemblage kunt genereren uit een stuklijst van uw assemblage uit uw tekening. U zou kunnen overwegen om slechts één weergave te hebben en eigenschappen uit de 3D op te halen.
Ik geef je de link naar het artikel dat deze tool presenteerde.
@.PL: Ik had nagedacht over deze oplossing, die ik eerst had getest voordat ik dit onderwerp opende.
Het probleem is dat als u meerdere vooraf gedefinieerde weergaven in uw document hebt, het toewijzen van een sjabloon aan een van de weergaven deze ook toewijst aan alle beschikbare weergaven... wat mij niet zo uitkomt.
En het is jammer, want het zou mijn probleem hebben beantwoord. Ik zou een lege weergave hebben gehad die ik indien nodig zou hebben gekopieerd en geplakt.
Wat betreft AssemblyBoard, ik denk niet dat dit mijn probleem kan oplossen, aangezien ik geen assemblage heb die alle modellen verbindt die ik op mijn vel wil invoegen.
Dus, ik bevestig, zoals ik in mijn vorige post schreef:
"A priori zijn de vooraf gedefinieerde weergaven bedoeld om te worden opgenomen in de tekensjablonen, ik kon geen informatie vinden om ze alleen op te slaan... "