Kunnen we een bibliotheek gebruiken die gemeenschappelijk is voor verschillende versies?

Hallo gemeenschap,

Kunnen we een bibliotheek gebruiken die gemeenschappelijk is voor verschillende versies? Om het op een 2021 en vervolgens een 2018 te kunnen gebruiken zonder dat het compatibiliteitsproblemen veroorzaakt.

Bij voorbaat dank

Vanaf het moment dat het onderdeel in een hogere versie is geregistreerd, is er geen backward compatibility.

Oplossing 1: zet de bibliotheek in de 2018-versie, nadeel Elke keer dat u in 2018 een kamer uit 2021 opent, zal deze deze transformeren zodat deze langzamer wordt geopend, maar niet wordt opgeslagen, dankzij de alleen-lezen versie. Als je vergeet het alleen-lezen te maken, is er een groot risico dat je de kamer in 2021 transformeert en deze met de 2018 kunt openen.

Oplossing 2: 1 bibliotheek per versie

Dank u voor het antwoord.

Dat is wat het mij leek, behalve het alleen-lezen maken van de bestanden, is er geen andere oplossing (behalve één bibliotheek per versie, wat naar mijn mening niet haalbaar is)

1 like

Genoeg @XavierC.  Oplossing 2 = dupliceert en riskeert een stuk in de ene bibliotheek te plaatsen en niet in de andere.

Het ideaal is om door te gaan naar 2021 en terug te komen in 2018!

Maar ik denk dat er een noodzaak is voor de 2 versies!

1 like

Inderdaad, ik kan werken in versie van 2017 tot de meest recente, het hangt allemaal af van de klant waarvoor ik werk

Hallo

Als je onderdelen gebruikt die specifiek zijn voor elke klant, met de versie die zij gebruiken, denk ik dat het niet zo ondenkbaar is om ze op te nemen in een bibliotheek die specifiek is voor die versie.

Maar als u een terugkerend onderdeel gebruikt, dat waarschijnlijk aan de behoeften van meerdere klanten zal voldoen, dan is het de beste oplossing om het onderdeel in 2017 zo te ontwerpen dat het in alle toekomstige versies kan worden gebruikt.

3 likes

Wij zitten in dezelfde situatie: meerdere klanten met elk hun eigen versie.

Voor de huidige documenten hebben we een database in de oudste versie waaruit we de elementen kopiëren die nodig zijn in de behuizing. De bestanden worden dus geconverteerd (het is beter voor de openingstijden), maar het vergroot de grootte van de opslag.

2 likes